Archief - Kabels case op moderbord verbinden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

natpoesje

Legacy Member
Jo ben bezig ff met kabel van case aan moederbord te verbinden.
Het is nog maar 2de maal en deze maal staat het niet echt goed in het boekje geschreven zoals de vorige keer.

Ik heb de volgende vragen :
Van uit mijn case heb ik een audio kabel met een splitter ( HD audio en realt. 97 audio). De hd audio weet ik te verbinden meet die andere niet ?...

Dan heb ik nog een sata kabel van mijn case waarom moet ik deze verbinden ( welk nut heeft deze ?Ik ga er van uit dat deze op een gewone sata aansluiting moet verbonden worden.

Dan als laatst. De powr,rest,hdled,pwr led aansluitingen...Op de meeste van deze kabels staat er geen + of - maar een pijltje en een G ( G staat voor massa ? )ik heb deze volgens de handleiding aangesloten. maar tog hier heb ik vragen over.

-Ik heb 1 pin over in het boekje staat dummy wat is dit?
-En op de kabeltjes die aangesloten staat de tekst die op dit kabeltje staat de 1ne keer naar boven en de andere keer naar ondere.hoort dit zo ?

Gelieve op deze vragen geen domme commentaar te geven ik probeer enkel wat bij te leren .. :)

Exit

Legacy Member
je verbindt OFWEL de 1 (hd) ofwel de andere (ac97)
je stelt in de bios dan ook de juiste optie in (hd of ac97)


wrs vooraan/zijkant/.... een esata poort, dan is dat dus die kabel


wrs wel, enkel de hdd led en pwer led moet + en - juist, de knoppen niet, als de led niet gaat = omdraaien van stekker


dummy = voorbeeld (bvb plastic gsm voor in winkel etalage te leggen) = niet gebruikt
tekst maakt niet uit hoe die staat

Bumbolt

Legacy Member
natpoesje zei:
Van uit mijn case heb ik een audio kabel met een splitter ( HD audio en realt. 97 audio). De hd audio weet ik te verbinden meet die andere niet ?...

Volgens mij moet je daar maar 1 van de twee verbinden stond bij mij in de handleiding van het mobo. De audio zat bij mij onder de graka

natpoesje zei:
Dan heb ik nog een sata kabel van mijn case waarom moet ik deze verbinden ( welk nut heeft deze ?Ik ga er van uit dat deze op een gewone sata aansluiting moet verbonden worden.

Again opzoeken kijk voor deze eens in de documentatie van je case als die er is. Dit is waarschijnlijk voor een eSATA poort (voor bv externe hdd).

natpoesje zei:
Dan als laatst. De powr,rest,hdled,pwr led aansluitingen...Op de meeste van deze kabels staat er geen + of - maar een pijltje en een G ( G staat voor massa ? )ik heb deze volgens de handleiding aangesloten. maar tog hier heb ik vragen over.

-Ik heb 1 pin over in het boekje staat dummy wat is dit?
-En op de kabeltjes die aangesloten staat de tekst die op dit kabeltje staat de 1ne keer naar boven en de andere keer naar ondere.hoort dit zo ?

Gelieve op deze vragen geen domme commentaar te geven ik probeer enkel wat bij te leren .. :)

Normaal staat in het boekje van het mobo een compleet schema hiervoor.

Misschien kan je even vermelden om welke case en mobo het gaat zodat wij je de correct docummentatie kunnen tonen.

Hoop dat je hier al iets mee bent.

natpoesje

Legacy Member
Bedankt voor de info alvast...
Ben er al stuk wijzer uit en volgens mij zitten pinnen ook juist.
As rock 870 extreme 3 en Coolermaster scout ;)

Juist nog iemand die me kan helpen met de sata kabel?
Deze komt van case en maakt geen contact met moederbord.
Lijkt me dus geen kabel voor externe hardeschijf..?

_Splendid_

Legacy Member
Heb je geen sata poort aan de voorkant van je pc waar je usb aansluitingen zijn voor een externe hd? Als je die kabel dan op een sata poort steekt kan je een externe hd gebruiken denk ik.

Exit

Legacy Member
zoals dus al 2x (en hierboven 3x al)
er zit wrs een sata/esata poort op de case ....

natpoesje

Legacy Member
Idd was dit en had dit ook gevonden.
Stond enkel niet in boekje van case vermeld.^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan