Archief - Kingston DDR2 HyperX 1066Mhz 5-5-5-15

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zmulk

Legacy Member
Hoi, ik wil een nieuwe moederbord aanschaffen de mijne is nu versleten, maar ik wil mijn DDR2 ram behouden omdat ik een van de betere generatie RAM heb wil ik deze ook mijn volgende moederbord steken. Kingston DDR2 HyperX 1066Mhz 5-5-5-15.
Op dit moment bezit ik een Asus p5q pro
zouden jullie een moederbord kunnen aanbevelen.
Wat ik ook zou willen weten is, is mijn ram nu echt beter dan de huidige DDR3. Dit hoor ik vaak en wil het bevestigen door jullie expertise.

Saftcore

Legacy Member
welke socket is dat?
Wat wil je op je moederbord allemaal hebben?
=> de nieuwe usb 3.0?
=> ingebouwde geluidskaart? Graka?

wat wil je met je pc doen?
=> gamen?
=> Algemeen gebruik: internet, documenten aanmaken?

je post beter specificeren aub

zmulk

Legacy Member
Uiteraard als ik een nieuwe moederbord wil ik dat het de meest nieuwe kan zijn EN dat met mijn DD2 geheugen werkt. Ik heb een ProCESSOR E8300... dat is een socket 775 denk ik.
Ik wil gamen en programeren. Eigenlijk programeren is het belangerijkste!

Yank

Legacy Member
Wat bedoel je dat je moederbord 'versleten' is? Het kan kapot zijn, maar ik zie niet meteen in hoe het versleten zou zijn.

In ieder geval: voor s775 vind je tegenwoordig quasi enkel moederborden met G31-chipset als je met DDR2 wilt.

zmulk zei:
Wat ik ook zou willen weten is, is mijn ram nu echt beter dan de huidige DDR3. Dit hoor ik vaak en wil het bevestigen door jullie expertise.
Geen idee wie dat zou zeggen en waarom, maar kortweg: neen.

zmulk

Legacy Member
versleten is verbrand. :)
dont ask how :D
is DDR2 dan beter dan DDr3?

Yank

Legacy Member
Ben je wel enigszins zeker dat enkel het moederbord kapot is? Altijd een redelijke kans dat bvb ook de CPU of geheugen kapot is.

en nee, DDR2 is niet beter dan DDR3

zmulk

Legacy Member
Ja het is alleen de moederbord. de sata poorten op de moederbord zijn verbrand. mijn grafische kaart was ook onbruikbaar geworden.

Ik hoorde dat de latency tijden van de DDR3 veel hoger liggen en daardoor trager zijn dan DD2. je ziet ook dat DDR2 duurder zijn dan de 3? hoe komt dit dan ?
Zelf heb je ook DDr2 Yank?
dit is zo moeilijk om al de technische dingen teweten :)

mdgf

Legacy Member
DDR3 is veel beter dan DDR2
Beter is relatief, het is in de verste verten niet de moeite om up te graden naar ddr3 gewoon voor de ddr3 (enkel dat verschil merk je toch niet).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan