Archief - L2 cache probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rasulchik

Legacy Member
Hi jongens.

Ik heb probleem met mijn l2 cashe geheugen.
Mijn Pc begon echt raar te doen. Die werd heel traag en als ik aan of uit wil schakelen deed hij het niet
Ik heb wat diagnostieks uitgevoerd en bleek dat het probleem aan l2 cashe ligt - Abnormal memory activity.
Heeft iemand ooit zo een probleem gehad
Ik heb een pentium dula core 3.2 procc.

Rasulchik

Legacy Member
Dell diagnostiks.
Ik heb die tests verschillende malen uitgevoerd.
Op de L2 cashe waiting bit
bevriest hij en geeft die faut

((((, niemand weet er niets van?

Basil Fawlty

Legacy Member
L2 cache is een stukje geheugen op je CPU. Dit stuk gaat echter zéér zelden stuk. De kans is groter dat er iets mis is met je RAM geheugen, of dat je CPU te warm wordt.

Download HWMonitor eens, en post hier de temperatuurwaarden.
Verder kan je eens Memtest86+ op een CD/USB stick zetten en de test voor een aantal uur laten draaien (of tot hij fouten geeft).

Rasulchik

Legacy Member
dank u wel
zal vanavond uitproberen.

Ik was ook echt verrast door deze fout. nooit eerder voorgekomen.
Ik heb wel de Dell test programm gebruikt en altijd the same picture.
Geeft fout en bevriest als het aan L2 cashe komt.

Ik heb nog enkele keer getest, als het aan L2 cashe- walkinh bit- komt restart mijn Pc Automatish. Als het toch op de L2 cashe ligt, hoe moet ik die veranderen of repareren?

Davion

Legacy Member
Zou raar zijn moest dat kapot zijn, kan je niet eens iets meer Vcore geven ?

Rasulchik

Legacy Member
Kijk,
ik heb verschillende tests uitgevoerd met Dell iegen diagnostiks. Ik heb een XPS-630
Tot nu toe geen probleem en ik heb een pen-E8500 duo 3.2.
eerder met al die tests gaf hij me altijd een fout aan, Abnormal memoru activity nu restart mijn pc als tests aan L2 cashe walking bit komen.
Wat nog erg is, wil ik niet zelf cpu veranderen, dus ik moet nog eens voor het werk betalen
((((

Musk

Legacy Member
Ik heb mijn twijfels of dat echt kapot is hoor.


n/o maar als ik je reacties lees kan ik hieruit afleiden dat je weinig van pc's kent.


Heb je niet iemand in je vriendenkring ofzo die hier iets meer van kent? Breng hem daar even binnen of laat hem hier op het forum de uitleg doen. :)

Rasulchik

Legacy Member
ik heb nog nooit een probleem gehad met L2. En als ik zie, jullie ook niet. Want niemand weet niets over L2 cashe problemen.

Davion

Legacy Member
Dat komt ook omdat dat niet echt kapot gaat hoor, zoals we al zeggen, zal er vermoedelijk wel iets anders schelen aan u computer.

Rasulchik

Legacy Member
Ik heb voor 2 dagen lang memtest86+ laten draaien, hij vond geen fouten.
dan deed ik het op nieuw met dell tests die vind fout direct op L2 cache. ik zal proberen nieuw bios te installeren misschien zal dat helpen???

TeddySo

Legacy Member
Rasulchik zei:
Ik heb voor 2 dagen lang memtest86+ laten draaien, hij vond geen fouten.
dan deed ik het op nieuw met dell tests die vind fout direct op L2 cache. ik zal proberen nieuw bios te installeren misschien zal dat helpen???

een bios installeert men niet maar flasht men...
zoals iedereen hier al meerdere malen aangehaald heeft kan je l2 cache gewoon niet defect zijn...:eek:

vervang de cpu, kan je dit niet zelf, steek hem dan binnen in de lokale pcboer.
een cpu vervangen zal nu wel geen 2 uur werk zijn he...:naughty:
  1. kast open vijzen
  2. koeler eraf (4pinnen) + kabeltje los
  3. socket openen.
  4. processer eruit
  5. nieuwe processor erin
  6. socket sluiten
  7. (nieuwe koeler erop) + kabeltje op moederbord zetten.
  8. kast dicht vijzen
  9. klaar

Rasulchik

Legacy Member
))) eindelijk ging mijn PC helemaal stuk denk ik. Mijn HD doet het niet meer. ((( Na de memtest probeerde ik een nieuwe OS te installeren, dat ging niet, dan heb ik tests uitgevoerd. die tonen aan dat mijn HD stuk is. misschien lag het aan mijn HD?

Musk

Legacy Member
misschien hebt ge een virus? Ik wil maar zegge: ik heb weinig tot geen vertrouwen in die Dell-tests wat jij daar doet..

Rasulchik

Legacy Member
Maar ik heb alles geformateerd en en nieuwe OS ingezet. toch deed hij alle operaties heel traag. er zijn twee mogelijke problemen denk ik. HD of L2, ik heb gelezen dat er ook met L2 problemen kunnen voorkomen.
Kennen jullie een goede Pc boer in het antwerpse?
ik ben al beu om te raden. (((

Davion

Legacy Member
Doe u PC binnen bij Alternate...
Volgens mij is de kans dat der met L2 cache iets scheelt erg klein, HEEL erg klein zelfs.

Rasulchik

Legacy Member
Ik heb twee Hd in mijn systeem. Een is kapot denk ik, de andere is OEM met inhoud van 500gb.
Ik heb zitten proberen op de OEM mijn OS te instelleren maar dat lukte niet. Windows vindt geen schijf.
Moet ik iets doen om OEM tot gewone schijf om te toveren?
Ik wil gewoon uit testen of mijn probleem bij mijn HD ligt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan