Archief - Lage fps door 5400 RMP root harde schijf.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bever01

Legacy Member
Kan het zijn dat ik fps drops heb doordat mijn root harde schijf een WD Caviar Green is met 5400 RPM en 64 mb cache.


Systeem

Intel Quad Core 6700 2.6 GHZ
Asus Rampage Formula
Kingston 8 GB DDR II
EAHD5870 V2 Asus
Corsair HX850W
Western Digital 1.5 TB Caviar Green

mvg

Bo.

T-T

Legacy Member
zou me sterk verwonderen dat de toerental ermee te maken heeft. kijk eens of er geen programma's in de achtergrond draaien die dat veroorzaken.

eens alle onnodige programma's afsluiten, zeker als je antivirus progs hebt ed.

Muscleduck

Legacy Member
nee dat kan niet, alleen uw laadtijden kunnen wat trager zijn, al zou dat me zelfs verbazen talthans, dat ze significant trager zijn), want ik heb een WD20EARS (caviar green vorige generatie) en die haalt meer dan 100mb/s schrijf en leessnelheid.

mdgf

Legacy Member
want ik heb een WD20EARS (caviar green vorige generatie) en die haalt meer dan 100mb/s schrijf en leessnelheid.
Read/write is niet alles hé, verre van. Je bent er vet mee dat je 100mb/s read haalt als het 10x langer duurt om de schijf op de plaatsen te brengen waar hij kan beginnen lezen.
Maar ik betwijfel ook of dat significante fps drops gaat opleveren.

Natuurlijk is het wel idioot om zo'n pc te hebben en die dan loodzwaar te bottlenecken met zo'n green geval.

bever01

Legacy Member
ik heb er gisteren een 2de schijf bijgestoken . Western Digtal Blue 500 GB met 7200 RPM.
Nu vanavond formateer ik mijn pc met als root schijf die 500 GB. data schijf is dan die 1.
5 Tb caviar green. De schijf die er bij kwam was int het begin van mijn aankoop, ook mijn root harde schijf. Inderdaad een beetje raar dat ik die niet heb gekozen als root harde schijf.

Ik zal zien wat de veranderingen ervan zijn.

Bo.

bever01

Legacy Member
Nu een vraag welke ati driver versie zou ik downloaden voor mijn EAHD5870V2 van Asus. ??

De recenste het is maar omdat wanneer ik de 11.8 installeerde , gaf hij op het einde van de driver installatie een melding van er zijn problemen opgetreden bij de installatie, dit kan je vinden in het log bestand. Maar er staat niks extra bij van "fouten" in het log bestand.

mvg

Bo.

jm188

Legacy Member
na u verse installatie als eerste de laatste driver van ati/amd site gebruiken
zou moeten werken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan