Archief - Laptop (ATI Mobility Radeon HD 5470) blu-ray compatibel?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tyfius

Legacy Member
Ik heb mij een 6-tal maanden geleden een laptop gekocht. Goedkoop, voor dagdagelijks gebruik. Internet, office en occasioneel een film.

Nu was ik aan het rondkijken naar een USB powered portable blu-ray speler. Voor ik dat aankoop wil ik echter wel zeker weten dat mijn laptop compatibel is. Het resultaat van die controle vind je hier.

Voor zover ik kan opmaken uit die lijst en de specificaties van mijn GFX zou dit moeten lukken. Echter, bij de "Hardware Dual-Video Decoding" opties staat er "Upgrade". De uitleg die ik daarover terug vind is de volgende:

Blu-ray Discs use a different video compression, than MPEG-2, H.264 or VC-1.
Some graphics cards have the new feature that supports hardware dual-video decoding.
But not all of graphics cards can support HD (High Definition) decoding of different video streams.
The CyberLink Blu-ray advisor will test the Dual-Video Decoding Capability of your graphics card for each of the video streams, and displays the results in the Advanced Playback tab.

Maar ik snap niet helemaal wat ze hier mee bedoelen. Moet ik ergens software-matig iets updaten? (Voor zover ik weet ben ik up-to-date qua drivers allerhande.) Ga ik toch hardware-matig ergens tegen aan botsen? Of is mijn laptop wel volledig blu-ray compatibel?

Nielsvds

Legacy Member
Ik speel blu-rays perfect af op een multimedia laptop waarin een ATI radeon
HD 3650 insteekt met de ingebouwde blu-ray speler. Ikzelf gebruik Acrsoft Total Media Theatre 5 om blu-ray af te spelen. Hier kan je de minimale systeemeisen vinden om correct blu-ray te kunnen afspelen. Selecteer wel het requirements tabblad. Afspeelsoftware kan in combinatie met je processor,3d-kaart en eigen software BR kunnen decoderen.

Enkel 3d blu-rays gaan niet werken.

Tyfius

Legacy Member
Een 2de punt is mijn scherm resolutie. Volgens mijn GFX moet ik dat aankunnen, maar de resolutie van mijn scherm beperkt zich tot 1600x900. Voor mij geen probleem dat dit wat kleiner is, maar gaat dat lukken?

Nielsvds

Legacy Member
Mijn laptopscherm heeft maar een resolutie van 1440x900. Dit is ook al een bijna 3 jaar oude multimedialaptop. Neen, je scherm is gewoon geen full HD. Maar om af te spelen is het voldoende.

Het is vooral de processor,geheugen,3d-kaart die een rol spelen, hoe vlot je blu-rays kan bekijken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan