Archief - laptop gaat plots heel traag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CoBalT

Legacy Member
Mijn laptop heeft deze week nog een clean windows install gehad, en daarjuist had ik de laatste updates geinstalleerd.
Sinds die update is mijn laptop enorm traag.
Ik moet nog maar firefox openen en het zou al bijna vastlopen omdat er te veel geheugen gebruikt wordt.

Het geheugen verbruik draait constant tussen de 700 -800 mb vanaf ik firefox open, anders is het rond de 3-400 (wat ook nog veel is)

ook de processor draait op hoge toeren...

Wat kan ik hieraan doen? Want als ik bij processen ga kijken om te zien wat er zoveel geheugen gebruikt, zie ik niets staan die dat geheugen gebruikt..

CoBalT

Legacy Member
ligt niet aan firefox hoor, want die pc draait ier al constant op volle toeren, zonder da firefox aanstaat.

Is er iets da ik moet doen? waardoor jullie beter zouden kunnen zien waar het probleem zit?

Nielsvds

Legacy Member
Post eens een lijst met je geïnstalleerde toepassingen dit kan je met behulp van belarc advisor.

Je kan ook met behulp van what's my computer doing proberen achterhalen wat de verhoogde cpu en harde schijf activiteit veroorzaakt.

Heb je ook de voorgeïnstalleerde beveiligingssoftware verwijdert alvorens je je huidige hebt geïnstalleerd? Want als je een recovery doet wordt meestal terug de beveiligingstrial terug geplaatst wat kan resulteren in abnormaal cpu en geheugenverbruik.

CoBalT

Legacy Member
het is windows 7 en die whats my computer doing geef nie veel weer.. dusja

niemand idee wa dak nog kan doen?

Sonic4liv3

Legacy Member
windows search eens uitschakelen? en kijken ofdat het beter is

ShPonGle

Legacy Member
geheugen is niet alles, traagheid is ook dikwijls te wijten aan excessief cpu-gebruik. zeker dat er niks staat te pieken op 100%? post anders eens een printscreen van uw volledige task manager.

CoBalT

Legacy Member
kzal vnvd es print screen opzette
kheb eergistere weer keer geformat en sindsdien alleen nog maar msn geinstalleerd.. en blijft hoog verbruik.

Dragon Racing

Legacy Member
kijk eens op uw hard schijf tussen Program files of program files x86 (of zoiets) of daar geen map staat windows.old

Ik had overlaatst ook een laptop die traag ging en vanaf dat ik die windows old eraf haalde, ging hij veel beter.

En ik had zogenaamd ook een clean install.

tcdmail

Legacy Member
Dat Firefox veel geheugen gebruikt is normaal dit is een "in-memory" browser terwijl IE veel meer gebruikt maakt van de schijven.

(Slecht geschreven) add-ons in FF kunnen soms leiden tot geheugenproblemen

Heb je alle Windows updates binnengehaald ? Heb vroeger ook nog gehad dat dit achtergrondproces na reinstall de pc enorm vertraagde

Dragon Racing

Legacy Member
Niet echt.

Die scores heb ik precies ook met mijn Quad Core.

Soms blaast die ook harder, als ik 2 filmpjes open heb. En dan weer ineens niet.

Ik zie op foto 1 dat je vrij geheugen zeer laag is.

Ik zit met 4GB en had in het begin van Win7 veel over.

Nu soms heb ik maar zoveel over als jij en dan een paar uur later was dit voorbij.

Wat ik wel steeds deed, was de pc steeds herstarten of soms even afzetten en dan starten. Dan was had ik weer veel geheugen over.

Zo precies dat een update langer nodig had of iets anders om de volledige uitvoering te kunnen doen aan het systeem.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan