Archief - Laptop met/zonder ingebouwd numpad

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Is een laptop met ingebouwd numpad vervelend?


  • Totaal aantal stemmers
    13
  • Opiniepeiling gesloten.

The Frak

Legacy Member
Ik ben van plan een laptop te kopen, maar ik vroeg mij af wat het meest comfortabel werkt.
Als je altijd aan een bureau zit, zal het niet zoveel uitmaken. Ik zou de laptop echter ook echt als laptop gebruiken; op mijn schoot dus (in de zetel voor tv 's avonds, surfen en chatten in bed).
Werkt dit nog gemakkelijk of niet? Zelf vrees ik er een beetje voor, maar ik wou het toch nog vragen.

*edit: Voor de duidelijkheid; met numpad en zonder.

Mattx

Legacy Member
Dat hangt er natuurlijk van af of je echt vaak nummers nodig hebt of maar af en toe. Ik zou persoonlijk niet zonder numpad kunnen voor berekeningen e.d. (programmeren).
Ik gebruik mijn laptop vrijwel nooit aan een bureau en ik vind het niet extreem lomp ofzo.
Als het énkel is om te chatten en surfen zou ik geen numpad nemen.

Caracalla

Legacy Member
als't enkel om te chatten en surfen is zou ik een netbook nemen
héél comfortabel om mee op je schoot te zitten, in de zetel te liggen, ...

is trouwens ook stil en heeft een lange batterijduur (in het geval dat je ermee in bed wil liggen surfen chatten ...)

anders is een 15" laptop een 15" laptop hé qua grootte
dan zou ik zowiezo mét numpad nemen

Exit

Legacy Member
dat is vooral zelf uit te maken of je dat veel gebruikt of niet.

Huxley

Legacy Member
Vanaf 17" denk ik, hebt ge een numpad. Dus vraag u gewoon af of ge wel een zo'n groot scherm nodig hebt. Veel zal je niet missen, indien je het niet hebt.

Lospeed

Legacy Member
heb een 13", zonder numpad
in het begin wat wennen maar heb er totaal geen last van

hangt er natuurlijk vanaf voor wat hij dient, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat je in je zetel massa's getallen gaat liggen invoeren :p

The Frak

Legacy Member
Ik heb nog een thread lopen op aankoopadvies, maar ik wou het hier wat algemener houden zodat het later voor anderen ook makkelijk te vinden is.

Het grote probleem is blijkbaar dat ik mijn laptop overal en voor alles wil gebruiken.
Zowel in de zetel als bureau, zowel binnen als buiten, voor surfen/chatten en schoolwerk (Excel, Autocad, ...)
't Zal nog een moeilijke beslissing worden. :crazy:

Xtala

Legacy Member
Zonder numpad is even wennen, maar tenzij je ganse dagen gaat programmeren of berekening doen kan het best.
Of je koopt gewoon een model met qwerty layout, das ook even wennen maar na een weekje af en toe haperen is dat wel in orde.

Dastardly

Legacy Member
Xtala zei:
Zonder numpad is even wennen, maar tenzij je ganse dagen gaat programmeren of berekening doen kan het best.
Of je koopt gewoon een model met qwerty layout, das ook even wennen maar na een weekje af en toe haperen is dat wel in orde.

²

qwerty zonder numpad typt nog altijd het gemakkelijkste (vind ik zelf).

een apart numpad is pas handig als je veel met cijfers bezig bent. vergeet ook niet dat een numpad op een 15" laptop meestal ook betekend dat bepaalde toetsen kleiner gaan zijn en soms op rare plaatsen gaan staan (irritante kleine enter of return toetsen bijvoorbeeld).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan