Archief - Licht irritant geluid. *update*

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Metteh

Legacy Member
Heb dit 'probleem' eigenlijk al een tijdje maar het gebeurd alleen maar als mijn systeem iets zwaarder aan het doen is vb gamen. Dus telkens als ik iets zwaarders aan het doen ben heb ik een lage constante pieptoon, het is niet hard ofzo. Maar ik vind ook niet goed waar het van komt want telkens als ik dichterbij ga om te luisten hoor ik alleen mijn fans draaien. :s

Als ik gewoon aan het surfen ben of muziek of een film luister gebeurd dit niet.

Ik heb pas mijn voeding en mijn videokaart ook vervangen, daarvoor had hij dit 'probleem' ook al. Maar gebruikte mijn pc niet voor zware games ofzo dus had ik er altijd minder last van sowieso. :p

Mijn gedacht is.
Noisy fan ? (pas alles stofvrij gemaakt). Maar het geluid is niet constant het komt en gaat zonder enig patroon.
HD defect misschien ?
Ook als ik mijn zijkant van mijn case open laat staan maakt hij het geluid blijkbaar niet. Dus misschien lucht die ergens tegen de zijkant blaast en dit geluid maakt ? :s

Heb het is proberen op te nemen en geüpload in de file hieronder.

Audio bestand.
MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

Metteh

Legacy Member
Nee een Antec 900 maar de versie zonder zijfan, er is wel plaats voorzien om een te hangen daar.

Niemand geen gedacht wat dit kan zijn ? http://soundcloud.com/kimmetten/pc-noise#

hier kan je het horen zonder download, de eerste beep is mn gsm dat ik aanzet om op te nemen en de 2 seconden daarna hoor je het eigenlijk heel goed. Een soort hoge fluittoon.

Als ik de zijkant afhaal hoor ik het gewoon niet omdat ik mn fans dan te veel hoor denk ik.
Morgen toch maar mn HD is testen maar betwijfel dat deze het probleem is.

Tweek

Legacy Member
kan het bestand niet vinden op die site.

Hoge pieptonen is wss coil whine afkomstig van uw mobo.

Metteh

Legacy Member
Tweek zei:
kan het bestand niet vinden op die site.

Hoge pieptonen is wss coil whine afkomstig van uw mobo.

MMM ik heb wel wat opgezocht over wat coil whine precies is want had er nog nooit van gehoord. En dit is precies wat ik ook aan de hand heb en het is blijkbaar ook moeilijk te achterhalen waar de coil whine precies van komt.

allee ik ga mijn oude videokaart is terugsteken eerst om toch zeker te zijn dat de coilwhine van mn mobo komt en niet van mijn nieuw videokaart.

Maar valt coil whine onder garantie ?

Tweek

Legacy Member
Ik heb er zelf geen idee van of dat onder de garantie valt, ge kunt altijd is vragen in de winkel of ze het willen vervangen.

Ik ga er van uit dat, aangezien ge het probleem voor de vervanging van uw gpu en voeding al had, het mobo het enige is dat overblijft. De andere onderdelen van een pc bevatten meestal niet zo'n spoelen.
Die dingen worden gebruikt bij de regeling van de spanningen en bevinden zich, in het geval van een mobo, dicht tegen de cpu. Door bepaalde frequenties (vaak onder load) beginnen die mee te trillen en daardoor maken ze dat irritante geluid...

Om het te achterhalen kunde mss met een niet geleidend voorwerp zachtjes tegen zo'n spoel duwen om te zien of het geluid verandert.
Sommige mensen doen er wat lijm uit zo'n lijmpistool of nagellak /epoxy op om het geluid te doen stoppen, kan je mss proberen als rma niet lukt :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan