redostrike
Legacy Member
Hoi,
Ik heb hier een redelijk netwerk liggen, enkele pc's laptops telefoons en consoles gaan er dagelijks op en af. Dus is het handig op DHCP in te stellen in de router (werkt namelijk out of the box).
Nu ik terug mijn linux bakje heb staan (eindelijk weer plaats ervoor) wil ik hem dus als (persoonlijk) server gebruiken zodat ik via ssh en andere kan conecteren terwijl ik ergens anders ben voor als ik is iets nodig heb van mijn pcke.
Ik heb dus mijne linux ingesteld als statische ip (buiten de zone van mijne dhcp).
Ik wil dit doen zodat ik mijn portforwarding kan instellen en dat ik dus alles wat naar mijne linux moet ook naar daar gaat.
Gisteren werkte da echt perfect zonder enig probleem. Nu vandaag zet ik mijne pc weer op een geen internet niks. Ik heb dan is gaan zien op de router en nu blijkt dat mijne gateway, dns 1 en dns 2 helemaal anders zijn. Normaal gezien moeten die toch altijd hetzelfde blijven? (gateway is normaal gezien toch altijd de router zelf). Ik heb ook al de router is gereset en dan krijg ik weer een totaal andere gateway en dns 1 en 2.
Of heb ik da verkeerd geleerd dan?
Ik heb hier een redelijk netwerk liggen, enkele pc's laptops telefoons en consoles gaan er dagelijks op en af. Dus is het handig op DHCP in te stellen in de router (werkt namelijk out of the box).
Nu ik terug mijn linux bakje heb staan (eindelijk weer plaats ervoor) wil ik hem dus als (persoonlijk) server gebruiken zodat ik via ssh en andere kan conecteren terwijl ik ergens anders ben voor als ik is iets nodig heb van mijn pcke.
Ik heb dus mijne linux ingesteld als statische ip (buiten de zone van mijne dhcp).
Ik wil dit doen zodat ik mijn portforwarding kan instellen en dat ik dus alles wat naar mijne linux moet ook naar daar gaat.
Gisteren werkte da echt perfect zonder enig probleem. Nu vandaag zet ik mijne pc weer op een geen internet niks. Ik heb dan is gaan zien op de router en nu blijkt dat mijne gateway, dns 1 en dns 2 helemaal anders zijn. Normaal gezien moeten die toch altijd hetzelfde blijven? (gateway is normaal gezien toch altijd de router zelf). Ik heb ook al de router is gereset en dan krijg ik weer een totaal andere gateway en dns 1 en 2.
Of heb ik da verkeerd geleerd dan?