Archief - logitech Z5500 aansluitingen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EpilEpic

Legacy Member
hej iedereen,

ik heb onlangs voor een belachelijk lage prijs (€20) een logitech Z5500 set op de kop kunnen tikken...nu persoonlijk ken ik niet erg veel van dergelijke systemen. en ik las dat er verschillende soorten aansluitingen zijn op de control unit:

Broningangen:
- Digitaal optisch voor dvd- of cd-spelers, PlayStation®2, Xbox®**

- Digitaal coaxiaal voor dvd-spelers, cd-spelers of pc-geluidskaarten (vereist coaxiale draad, apart verkrijgbaar)

- 6-kanaals direct (3 stereoministekkers) voor 2-, 4- of 6-kanaals pc- geluidskaarten OF 6-kanaals direct (3 stereominiconnectors) voor 3 analoge stereominigeluidsbronnen, zoals cd- en dvd-spelers, PlayStation2, Xbox of 2 kanaals pc-geluidskaarten (sommige apparaten vereisen stereomini naar dubbele RCA-adapter, apart verkrijgbaar)

- Analoog stereomini (aan zijkant van controlecentrum) voor draagbare cd-, mp3- of MiniDisc®-spelers

nu ben ik van plan om komende maand mijn eerste pc zelf samen te stellen en ik vroeg mij af wat voor geluidskaart ik het beste aanschaf (als dit nodig zou zijn) om de boxen voledig tot hun recht te laten komen...

de link naar de website met de specificaties voor moest ik te weinig info hebben gegeven: Z-5500 Digital 5.1 Speaker System

alvast bedankt

SpeedFreak.be

Legacy Member
Het hangt er vanaf wat je wilt qua kwaliteit, maar de meeste nieuwe mobo's hebben 5.1/7.1 + een optische aansluiting en het moet gezegd worden dat het gat tussen een redelijke (geen topklasse) geluidskaart en een onboard realtek steeds kleiner wordt. ;)

devil

Legacy Member
ik vind persoonlijk de laatste tijd een geluidskaart overbodig.
het geluid dat uit de huidige mobos komen is best heel goed en idd 5.1/7.1 en sluit dat dan aan vie optische kabel ofzo

EpilEpic

Legacy Member
oké, super...bedankt voor de snelle respons dudes!
geen geluidskaart it is :D sparen we ineens ook weer wat uit!

hebben jullie veel ervaring met het samenstellen van computersystemen, want ik vind het zo lastig om bij elk klein vraagje een nieuw topic op te stellen...en ongetwijfeld da der nog genoeg vragen gaan volgen :D...

grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan