Archief - Maar 1800mhz op 3100+ ?? :wtf:

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stijneman

Legacy Member
waarom heb ik standaard maar 1800 mhz op mijn 3100+ ??
Mijn vorig mobo en cpu hadden OC'ed 1831 mhz (athlon xp 1800+) maar dan door andere combo te gebruike voor 1800 mhz was ie kapot, dus ikke nieve pc moete kope da nog compatibel was met huidige graka, en deze was er 1 van, ik dacht, ja 3100+ niet slecht, en dan zie ik dat mijn oc'ed 1800+ sneller was als deze 3100+, is dit nu fabrikage (?) fout of is dit normaal ?

Foto CPU-Z

als dit niet normaal is, wat moet ik dan doen ? trug naar winkel gaan ? (Bitz)

Thx in advance

Stijneman

Legacy Member
meh <_< wrom is da zo traaaaag <_< dan koopte is 500 € aan voeding ram enzo, en dan is u pc trager as vorige <_<

Cranox

Legacy Member
Haal eerst eens de nieuwste versie binnen van cpu-z ( 1.26 )
De sempron 3100+ is idd 200 x 9 en is enkel in 754 te verkrijgen , je had beter de a64 3000+ gekocht ( zelfs de a64 2800+ is sneller )

Stijneman

Legacy Member
ja ik was toen op school toen mijn pa die eeft gekocht <_<

Conqie

Legacy Member
uwe pc gaat wel wa sneller zijn als nen 1.8 ghz ,maar ik heb geen goesting om het amd-architextuur verhaaltje altijd opnieuw te doen

Stijneman

Legacy Member
ja maar ik moest die wel 100% zelf betalen he, as ik erbij was had ik veel betere pc kunne krijge voor DIEZELFDE prijs :angry: :sad:

Conqie

Legacy Member
Stijneman zei:
ja maar ik moest die wel 100% zelf betalen he, as ik erbij was had ik veel betere pc kunne krijge voor DIEZELFDE prijs :angry: :sad:
hoeveel hebt ge em dan betaald? zo slecht is da nog nie ze

Tweek

Legacy Member
mee goe geheugen en een degelijk mobo kunde die overclocke naar 2.5ghz
dan ownt da ook :p

Stijneman

Legacy Member
tja zo heb ik vorige pc kapot gekrege en heb geen zin om NOG is 500€ te verspille :sad:


edit:
1258 3dmarks <_< (05)

Conqie

Legacy Member
welke grakka hebt ge ? ik gok op een 9600 xt/pro 5700le type?

btw steekt daar ne 6600gt van 200 euro in en ge hebt ne goeie game pc :)

Stijneman

Legacy Member
msi rx9800 pro 128mb :p


-edit-
en die kaart hebbek nog ni lang, maar dan een week of 2 erna pc kapot <_<

Stijneman

Legacy Member
Processor - AMD Sempron 3100+ - S754 - with Original AMD Cooler 135,00
die processor hem ik, 10€ meer en ik had:

Processor - AMD Athlon 64 2800+ - S754 - with Original AMD Cooler 146,00

of 30€ meer:
Processor - AMD Athlon 64 3000+ - S754 - with Original AMD Cooler 161,50

<_< olé :angry:

AsEeL

Legacy Member
Sempron @ 1.45V :?
Das nie veel, komaan gast overklokken hééé :p

beginnen met 10 * 200 en verder naar 10* 2xx :D

Stijneman

Legacy Member
gaat u dan een nieuwe pc betalen als hij WEER kapot gaat :sad: ?

-edit- of komt u hem overclocken op uw verantwoordelijkheid?

-edit2- op u site bij modding guides, de laatste, verven, is eig link naar 1ste, zaagwerk ;)

Conqie

Legacy Member
vraagt da ge diene cpu kunt binne brenge ,zegt da uw pa een vergissing had gemaakt ...
en me oc'e kan er normala gezien niks verkeerd gaan ,zolang ge maar van uw vcore int beging als beginger afblijft :p

Stijneman

Legacy Member
ik had op athlon xp 1800+ nooit aan vcore geweest, bij 11.5*160 haddek dus 1831 mhz en geen probleem, ma dan bij 9*200 (1800 mhz, wat die f*fcking sempron dus ook eeft) was mobo en cpu kapot <_<
en het was dus blijkbaar meer dan 500€ :zucht: en die is al maand oud nu ofzo, ma kheb is email gestuurd naar winkel voor een verklaring wrom da ze maar een sempron hebbe gegeve en geen a64, ma as ik ooit nog nieve pc koop worret intel zenne, dunno why, mo keb genoeg van domme amd

|3lack Hawk

Legacy Member
kkan maar 1 ding zegge, stom!
1 goeie tip, laat uwe pa nooit iets alleen kope, toch zeker ni zo iets

dawnzolino

Legacy Member
het is ni omda uwe 1800+ 1.8Ghz had da hij uwe sempron gaat beaten zenne ...
een amd64 3000+ heeft ook ma 1.8Ghz en beat makkie nene 3.0Ghz van pentium..

uwe sempron zal wel stukste sneller zijn dan uwe 1800+, anders zou et gene 3100+ zijn.

1800+ kan 1.8Ghz aan
3100+ sempron kan 3.0Ghz maar zal wel beetje trager zijn als nen 3.0ghz maar hij is nog alty heel snel.
daar goeie ram bij en goeie graka en ge zoals vermeldt een goeie game pc
overclock maar , is geen probleem en breng em maar gerust naar 2.0Ghz ... ge gaat u marks van 3dmark05 naar omhoog zien vliegen :D

mvg,

Timz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan