Europa
Legacy Member
Hoi allemaal!
In netwerken op school leerden we een beetje over mac adressen. Ik had graag een beetje duidelijkheid gehad over het onderwerp want het is me allemaal een beetje vaag.
Als ik het goed begrijp zijn mac-adressen alleen relevant binnen lan's? Wat ik ervan weet is dat iedere netwerkkaart een uniek mac adres heeft.
Door verschillende zaken erbij te lezen (wikipedia enzovoort) slaagde ik er toch niet in de link te leggen met het internet. Dus vraag ik me af waarom ieder mac adres uniek moet zijn als we daarvoor het IP-adres al hebben om berichten te laten overkomen.
Sorry als het een beetje simplistisch klinkt maar ik ben een beginner wat de datalinklaag betreft.
Alvast bedankt.
In netwerken op school leerden we een beetje over mac adressen. Ik had graag een beetje duidelijkheid gehad over het onderwerp want het is me allemaal een beetje vaag.
Als ik het goed begrijp zijn mac-adressen alleen relevant binnen lan's? Wat ik ervan weet is dat iedere netwerkkaart een uniek mac adres heeft.
Door verschillende zaken erbij te lezen (wikipedia enzovoort) slaagde ik er toch niet in de link te leggen met het internet. Dus vraag ik me af waarom ieder mac adres uniek moet zijn als we daarvoor het IP-adres al hebben om berichten te laten overkomen.
Sorry als het een beetje simplistisch klinkt maar ik ben een beginner wat de datalinklaag betreft.
Alvast bedankt.


).