Archief - Meerdere muizen op meerdere pc's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

greiver

Legacy Member
Hey all,

Op het werk zijn er sinds kort een aantal tv's omhoog gehangen (met daaraan telkens een pc) voor bedrijfsbezoeken.
De bedoeling is dat de "gids" via een menu kan kiezen in welke taal de film moet afspelen.

Daarvoor dachten we om met pointer muizen te werken (zoals de MX Air van Logitech). En dan nu... het probleem:
Ideaal zou zijn als we meerdere muizen konden gebruiken (zodat er al een 2e toer kan starten als de eerste nog bezig is), die allemaal elke pc kunnen bedienen.
Via een tooltje van logitech konden we wel 1 muis laten werken met meerdere usb-receivers, maar van de moment dat we een andere muis pairen met een receiver, werkt de eerste muis niet meer met die receiver.
Ik weet dat het meestal wel zo bedoeld, as in: NIET in conflict gaan met andere muis, maar wij willen dit nu juist wel in dit geval.
Int kort: meerdere muizen die elk meerdere pc's kunnen bedienen, is dat technisch mogelijk?

Thanks!

AzZ_KiKr

Legacy Member
nee volgens mij... , want anders is het principe van pairen naar de kl*ten,

hangt ge ipv van muis nie beter IR kaske aan iedere pc en dan met afstands bediening pc besturen??

of met smartphone/tablet/ipad connecteren op wifi/bluetooth en zo pc overnemen om echt fancy over te komen :D

greiver

Legacy Member
AzZ_KiKr zei:
nee volgens mij... , want anders is het principe van pairen naar de kl*ten,

hangt ge ipv van muis nie beter IR kaske aan iedere pc en dan met afstands bediening pc besturen??

of met smartphone/tablet/ipad connecteren op wifi/bluetooth en zo pc overnemen om echt fancy over te komen :D

Hmm IR is idd een mogelijkheid...
Smartphone-toestanden lijkt met niet ideaal... Kzie het niet zitten om hen te gaan uitleggen hoe ze dat moeten doen ;)

Hebben ondertussen ook een geprobeerd met unifying receivers, maar dan komen we net op het omgekeerd uit... Meerdere muizen op 1 receiver ipv 1 muis op meerdere receivers...
Hmpf >.<

Thanks for the input!

User_BELGIUM

Legacy Member
ik weet het niet zeker eh, kheb het nog nooit bekeken/geprobeerd, maar draadloze muizen werken dacht ik via Blue Tooth of IR.
Die hebben toch een bepaalde frequentie. Misschien is het mogelijk de frequenties van alle muizen/ontvangers gelijk te stellen aan elkaar?

[B]Rocketeer

Legacy Member
Kan je vb geen touchscreen erbij plaatsen in de ruimtes?
Dat oogt professioneler.

Dit kleiner scherm werk je op de gewenste plaats in en deze is ook op de pc aangesloten.
Wel heb je dan pc's nodig met een videokaart die dual-screen ondersteunen.

Zo heb je een klein touchscreen + grote tv in de ruimte.
Voordeel is dat dan zelfs uw bezoekers achteraf nog het filmpje kunnen afspelen in de gewenste taal.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan