Archief - Nieuwe batterij laadt niet op

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ozl

Legacy Member
Hallo,

Deze week heb ik een nieuwe batterij gekocht voor mijn Acer TM 6592G en nu blijkt dat deze gewoon niet wil opladen. Ik ben al een ganse middag aan het rondkijken op het internet en niets blijkt te helpen:

- in - en uithalen terwijl de laptop op netstroom draait
- in Device Manager de ACPI-driver uninstallen en PC herstarten
- ik heb al eens in mijn BIOS gekeken maar niet meteen iets gevonden mbt. stroomvoorziening

De batterij wordt wel herkend en ik heb gisteren een hele tijd op de batterij gewerkt maar ze laadt gewoon niet op. Als ik ze er insteek zie ik voor ongeveer 20sec het icoontje opladen maar daarna stopt het gewoon.

Ik heb nu wel gelezen dat er heel wat problemen zijn met Windows 7 en batterijen, dus misschien dat het daar aan kan liggen, of heb ik gewoon een slechte batterij gekregen?

De oude batterij laadt wel nog steeds op.

Alvast bedankt.

maximvdb

Legacy Member
Probeer is ff in ubuntu? Dan kan je software problemen al uitstellen?

ozl

Legacy Member
Moet ik daarvoor dan speciaal Ubuntu installeren? Daar heb ik ook wel niet veel zin in. Met mijn oude batterij werkt alles wel nog (buiten het feit dat de batterije maar 15min meegaat).

ozl

Legacy Member
maximvdb zei:
Gekunt Ubuntu ook van de cd draaien he ;)

Zal dat eens proberen dan.

Nog iets dat misschien belangrijk is om te melden: het lampje van mijn batterij (op de laptop) brandt terwijl de stroom inzit (dus hij zou wel degelijk aan het opladen moeten zijn) en zowel Windows 7 als BatteryBar (programma dat info over batterij geeft) zeggen dat de batterij aan het opladen is. Maar toch blijft de batterij steken op 3,2%. Ook als hij uitstaat (met stroom aangesloten) verandert er niks aan de batterij.

Ik ga nu eens kijken hoe lang hij nog draait op 3,2%. Misschien wordt het gewoon niet goed uitgelezen (probleem met drivers)?

EDIT: In Ubuntu laadt de batterij ook niet op.

Coole Kip

Legacy Member
Sorry voor de threadbump, maar is dit opgelost? En hoe? Ik heb hetzelfde probleem met een nieuwe batterij van een HP pavilion 9205 op Win 7. Ook met de oude batterij, maar ik heb de laptop gekocht met slechte batterij, dus ik weet niet wat deze deed.

Grtz.

Coole Kip

Legacy Member
De HP batterijtools hebben een minimum van 3% capaciteit nodig, de mijne staan allebei op 0%.

Volgens Tones en Codima personeel is het laadcircuit op het moederbord kapot, slaat in protectie met beide accu's.

Gebeld naar HP klantendienst om serienummers van lader en batterij te laten nakijken, en alles klopt naar het toestel, dus er schiet niet veel over.

Toch bedankt.

Grtz.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan