Archief - Nieuwe PC, geen geluid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

azziplekkus

Legacy Member
Hellow allemaal,

Ik heb zonet een nieuw systeempje samengesteld, en alles werkt uiteindelijk. Behalve dan het geluid.

Hij blijkt geen geluidskaart te detecteren. Het is een onboard geluidskaart, en hij is zeker en vast in de BIOS geactiveerd (heb al 10 keer gechecked voor de zekerheid ofzo)

Maar niets helpt. Ik krijg er maar geen geluid uit. Niet in Vista, niet in XP.

Heb al uren zitten googlen, maar niets dat het probleem echt kan oplossen.

Iemand die raad heeft?


Mvg, Azziplekkus

Dracozirion

Legacy Member
Driver installeren? En bij device manager ziet hij ook geen onbekende apparaten? Scan eens voor "Hardware Changes".
Welk mobo?

magere-hein

Legacy Member
Drivers zijn hoogst waarschijnlijk niet geïnstalleerd.
Idd best eens kijken bij device manager, dit kunde vinden door rechts te klikken op computer en daarna te kiezen voor device manager, in het Nederlands noemt dit beheren

Indien er eens geel vraagteken bijstaat dienen er nog drivers geïnstalleerd te worden.

Nog een vraag. Bij het installeren van uw PC, hebde dan de driver CD die bij u mobo zat gebruikt om uw drivers te installeren?

azziplekkus

Legacy Member
@Dracozirion: Drivers zijn geïnstalleerd (heb zowel die van de CD als die van de ASRock site geprobeerd, geen enkele werkt)

Het mobo is een ASRock 870 Extreme3




magere-hein zei:
Drivers zijn hoogst waarschijnlijk niet geïnstalleerd.
Idd best eens kijken bij device manager, dit kunde vinden door rechts te klikken op computer en daarna te kiezen voor device manager, in het Nederlands noemt dit beheren

Indien er eens geel vraagteken bijstaat dienen er nog drivers geïnstalleerd te worden.

Nog een vraag. Bij het installeren van uw PC, hebde dan de driver CD die bij u mobo zat gebruikt om uw drivers te installeren?


2n8x6jp.jpg


Waar er dat rood kringetje rond staat zou iets met mijn chipset te maken hebben.
Misschien is dat wat het probleem veroorzaakt? Enig idee hoe ik dit kan fixen?



EDIT: SM Bus controller heb ik gefixed, ik had 1 driver overgeslagen vanop de CD, omdat deze ATI catalyst installeerde, en ik een Nvidia kaart had. Maar na het installeren van deze drivers nog steeds geen geluid. Het probleem lag daar dus niet :(

Trolle

Legacy Member
kijk of u geluidskaart geactiveerd staat en nie u 3d kaart als geluidskaart zet(hdmi via u 3d kaart)

azziplekkus

Legacy Member
Waar kijk ik daarvoor? Bij Mixer Device?

bij Mixer Device zie ik enkel Realtek HD audio output en input

Toen er nog Vista opstond had ik ook die HD audio (die een uitgangs signaal aangaf met die groene balkjes die bewogen als er muziek afspeelde) en Luidsprekers. Maar die luidsprekers kreeg ik niet geactiveerd.

EDIT: ohja, weet niet of dit belangerijk is, maar heb in de BIOS mijn onboard audio niet op "auto" gezet, maar op "enabled" weet niet wat het verschil hiertussen is, maar geneen van beide werkte.

Trolle

Legacy Member
mss stomme vraag maar zeker dat u kabels goed zitten?
heb zelf al een paar keer die fout gemaakt

azziplekkus

Legacy Member
Bedoel je intern of extern?

Extern zit alles juist.

Intern denk ik dat er niets verkeerd kan zitten buiten de front audio, maar de speakers zitten atm langs achter, dus dat zou in principe weinig moegen uitmaken.

azziplekkus

Legacy Member
Ja, enkel die realtek audio input en output staat ertussen. Heb hem op output staan en geeft niets.

EDIT: Heb net effe iets geprobeerd, en kan misschien wel nuttig zijn om te vermelden.
In de Realtek HD audio manager zit er een functie waarbij hij een pop-up geeft wanneer er een apparaat wordt aangesloten op de jacks (microfoons, speakers, koptelefoons)
Heb dit effe aangezet, maar hij geeft niets als ik de speakers in en uit trek.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan