educasoft
Legacy Member
Hallo,
Ik zou binnen enkele maanden graag een nieuw I7 systeem in elkaar knutselen met als hoofddoel videobewerking te gaan doen.
Daarbij is het superbelangrijk dat de processorkracht en memorospeed superhoog is, want daar is videobewerking zeer gevoelig voor. HDD speed en GFXspeed zijn niet echt een probleem hier, want als osdisk ga ik een SSD gebruiken en de grafische kaart wordt een GTX470 (en rapper moet niet want ik heb al meer dan genoeg cuda cores voor de videobewerking)
Dus de vraag gaat hier vooral over Moederbord, CPU en memory (+ koeling uiteraard)
Gezien de prijs van processoren lijkt mij momenteel de I7 950 een zeer prijsgunstig onderdeel. Standaard staat die op 3.06Ghz geclockt en heeft 4 cores/8threads
Heeft iemand enige suggestie over welk moederbord ik best koop ?
En welk hegeugen is best als je wilt overclocken? Ik las dat het tot 2100Mhz gaat tegenwoordig.
Bedoeling is om initieel 3 x 4 GB te steken, dan blijft er plaats om later eventueel nog wat bij te steken
En voor koeling twijfel ik serieus tussen luchtkoeling en waterkoeling.
Laat het simpel gezegd zijn. Ik kan goed mijn weg vinden in softwareland, maar op hardwarevlak zoek ik wat hulp. Vooral i.v.m. dat overclocken en eventueel i.v.m. waterkoeling zoek ik hulp (eventueel uiteraard tegen vergoeding)
Wie kan me helpen met wat raar (en binnen een eind met daad ook?)
met dank,
Bart
Ik zou binnen enkele maanden graag een nieuw I7 systeem in elkaar knutselen met als hoofddoel videobewerking te gaan doen.
Daarbij is het superbelangrijk dat de processorkracht en memorospeed superhoog is, want daar is videobewerking zeer gevoelig voor. HDD speed en GFXspeed zijn niet echt een probleem hier, want als osdisk ga ik een SSD gebruiken en de grafische kaart wordt een GTX470 (en rapper moet niet want ik heb al meer dan genoeg cuda cores voor de videobewerking)
Dus de vraag gaat hier vooral over Moederbord, CPU en memory (+ koeling uiteraard)
Gezien de prijs van processoren lijkt mij momenteel de I7 950 een zeer prijsgunstig onderdeel. Standaard staat die op 3.06Ghz geclockt en heeft 4 cores/8threads
Heeft iemand enige suggestie over welk moederbord ik best koop ?
En welk hegeugen is best als je wilt overclocken? Ik las dat het tot 2100Mhz gaat tegenwoordig.
Bedoeling is om initieel 3 x 4 GB te steken, dan blijft er plaats om later eventueel nog wat bij te steken
En voor koeling twijfel ik serieus tussen luchtkoeling en waterkoeling.
Laat het simpel gezegd zijn. Ik kan goed mijn weg vinden in softwareland, maar op hardwarevlak zoek ik wat hulp. Vooral i.v.m. dat overclocken en eventueel i.v.m. waterkoeling zoek ik hulp (eventueel uiteraard tegen vergoeding)
Wie kan me helpen met wat raar (en binnen een eind met daad ook?)
met dank,
Bart


