Archief - nv 6800LE vs ati 9800 pro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

akketemniweet

Legacy Member
allo

ik ben van plan binnen een maand of zo een nieuwe videokaart te kopen en twijfel hard tussen 6800LE of 9800 pro
beide kosten +- 215 €

nu van de ati 9800 pro weet ik dat het een heel goede kaart is (die mijn budget aan kan)

maar als je benchmarks bekijkt (http://www.tbreak.com/reviews/article.php?id=325)
(zien onderaan next voor benchmarks)
zie je dat de 6800le vaak de 9800XT !! benadert zonder overgeclocked te zijn
en als deze is overgeclocked (wat ik waarschijnlijk niet ga doen) is deze zelfs beter

nu, ervanuit gaande dat ik de kaart laat zoals ik ze ontvang (niet flashen, overclocken) welke kaart zou dan het beste presteren volgens jullie ? de 6800LE of 9800pro ??

thx

Gothrek

Legacy Member
binnen een maand wil je dus een kaart kopen
koop dan de 6600GT, deze is soms sneller dan de 68OO (niet le, de gewone, die is beter dan de le)

akketemniweet

Legacy Member
euhm de 6600GT agp versie is wel een serieus pak duurder dan de 6800LE
dus aub enkel deze 2 kaarten vergelijken
anders weet ik op den duur niet meer wat kiezen :p

guRuh

Legacy Member
neem die LE toch, is volgende generatie van kaarten e... een groot overclock potentieel

***ARF***

Legacy Member
ga maar voor diene 6600le
en toch maar is aan oc'en denken
:D

Gothrek

Legacy Member
akketemniweet zei:
euhm de 6600GT agp versie is wel een serieus pak duurder dan de 6800LE
dus aub enkel deze 2 kaarten vergelijken
anders weet ik op den duur niet meer wat kiezen :p
als ge 10 euro een pak duurder noemt alle dan

slijpschijf

Legacy Member
***ARF*** zei:
ga maar voor diene 6600le
en toch maar is aan oc'en denken
:D

das nie kunnen kiezen e, ofwel 6800le ofwel 6600gt, maar 6600le :wtf:

hangt er vanaf of je gaat oc'en of niet,
wel: 6800LE
niet: 6600gt (is goedkoper 200€, maar oc'ed slecht)

akketemniweet

Legacy Member
k

thx
'k ga de 6800le pakken en dan eerst clocksnelheid wa aanpassen en mss later pipelines unlocken

akketemniweet

Legacy Member
btw heb toch nog een vraagje

kan pipelines unlocken (van 8 nr bvb 12 of 16) ook invloed hebben op de temperatuur en kan dit op lange termijn gevaarlijk zijn / leiden tot vroegtijdige slijtage (zonder neiuwe cooler) of mag ik zo hoog zetten als ik wil zonder me daar zorgen over te maken (als ik geen artifacts krijg)
zelfde vraag voor shaders (van 4 naar 6)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan