Archief - over-over clocked, start ni op

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stijneman

Legacy Member
Indien je de FSB of multiplier te hoog zou zetten en je PC niet meer opstart dan kan je via de clear Cmos jumper, vaak gelokaliseerd vlak bij de batterij op het moederbord automatisch terug te keren naar hun standaard instellingen.

Als je geen jumper hebt voor de Cmos of het lukt niet, verwijder dan de batterij voor een haf uurtje of zo , vergeet niet je stroomkabel te verwijderen.
Daarna zou de bios weer op zijn standaard instellingen moeten staan.

Vergeet echter niet dat er kans is dat je hardware beschadigt of zelfs kapot kan maken door te overklokken !!
Probeer ook je CPU onder de 50 graden te houden , indien je CPU nu al deze waarde heeft zal je moeten investeren in betere koeling.
Hieronder zie je eerst hoe je de CPU moet unlocken ( opgelet dit moet niet om te kunnen overklokken )
ik heb een jumper, dit had geen effect, ik heb ook de batterij er een half uur uitgelaten maar tevergeefs ging dit ook niet, ik heb nu dus geen scherm, pc start niet op:
fsb - mp
166.4*11 [v]
200*8.5 [v]
200*9 [X]

die laatste stap ging dus niet meer, van toen starte hij niet meer op , en ik kan er niet in slagen mijn cmos te clearen...

Wat moet ik nu doen?

ik hoor hem een beetje laden en dan stopt hij en blijven beide (groen en oranje) lampjes branden, non-stop, ik heb geprobeert blindelings in bios te raken, tevergeefs lukte dit ook niet

dank bij voorbaat

Mr.Fatal

Legacy Member
doe is uw jumpers van mobo eruit en steek ze terug op default zie of hij dan opstart en steek ze dan terug goed. anders haal je is de batterij voor 30min ofzo uit je mobo en steek je ze terug zou moeten werken :)

greetz

Stijneman

Legacy Member
lees mijn post is, batterij al geprobeert en werkte ni, ook alle mogelijke standen van jumper gedaan (3 pinne, dus 1 2 3: 1+2, 2+3, geen) en jah moet ik soms 1 en 3 kortsluiten met draadje ofzo ? die jumper is zo onder de batterij, en die is rechts van het graka slot, er zijn nog jumpers maar in how to overclocking staat da em dicht bij bat is, en die is dus het dichtste bij, zijn er soms 2 bat's :s

spokkie_spok

Legacy Member
om te weten welke jumper da is moete in de manuel van u mobo kijke he slimme :p

Stijneman

Legacy Member
hmm i wonder where that one is, :thinks: :p maar als er jumper is, of ni, as ge batterij eruit doet moet da met of zonder jumper toch resetten ????

spokkie_spok

Legacy Member
ik d8t en start hem toch altijd is op zonder batterij heeft al altijd gewerkt en ik heb zeker noch nooit 30 min gew8te ze

Stijneman

Legacy Member
opstarten met betterij eruit ??? ok is probere ff eruit hale enzo, brb

Stijneman

Legacy Member
nothing :sad: en ik heb ook gemerkt dat keyb ni werkt, vga cooler werkt wel, hmmzzzz, mayb my comp is for the trash ? :sad: :unsure: dus batterij helpt ni, jumper oek ni, hoe kunde nog cmos clearen ?

spokkie_spok

Legacy Member
probeer is op te starten zonder ram. normaal moeet he beeld dan noch wel werke en als da ni werkt me een andere vga kaart. en als het dan noch ni werkt kan het maar aan 2dinge ligge cpu of mobo

ps trek ook al u ide apperaaten uit en ook pci gezever. het kan zijn da het daar aan ligt.

Stijneman

Legacy Member
zonder ram :| ok dan :p en graka, ze werkt hoor, die is ni oc'ed :p
vo de rest hebbek allemaal mooi open slots ^^ usb powah :p

edit
dan noch wel, tis nog ;)


edit2

nothing, alle apparaten uitgetrokke balve scherm duh :p en nix, hij was wel veel stiller ^_^ hmm vingers doen pijn nu domme pc :p hoe kan ik teste of cpu/mobo kapot is ? zonder nief te moete kope

Mr.Fatal

Legacy Member
da wil niet zeggen é als ge nie oc'ed u graka kan nog altijd kapot zijn é :) zelfs als uw koelerke draait :p you never know :crazy: kheb ook prob me mijn pc wss weeral HD naar de kloten zijn er al 2 in 6maand nie normaal meer hé :s waar zou da kunne aanligge ?

Stijneman

Legacy Member
Mr.Fatal zei:
da wil niet zeggen é als ge nie oc'ed u graka kan nog altijd kapot zijn é :) zelfs als uw koelerke draait :p you never know :crazy: kheb ook prob me mijn pc wss weeral HD naar de kloten zijn er al 2 in 6maand nie normaal meer hé :s waar zou da kunne aanligge ?

graka is 2 weken oud, en het gebeurde vlak achter da ik den mp op 9 had gezet ipv 8.5

nothing, alle apparaten uitgetrokke balve scherm duh :p en nix, hij was wel veel stiller ^_^ hmm vingers doen pijn nu domme pc :p hoe kan ik teste of cpu/mobo kapot is ? zonder nief te moete kope

bollie69

Legacy Member
normaal is u bios al gereset vanaf je het batterijtje eruit doet, 30 min. is dus eigenlijk nutteloos.

spokkie_spok

Legacy Member
u garka kan het ook noch altijd zijn ze. probeer toch maar is me een andere vga kaart.
en u cpu/mobo kunde teste door uwe cpu in een ander mobo te steke en/of een andere cpu in u mobo

One-t|M@[hINe

Legacy Member
pak cpu der eens uit, en start op, en nadien cpu terug in, en terug opstarten?! die zet da normaal toch weer default dan :\ ?

tha_rippa1be

Legacy Member
spokkie_spok zei:
u garka kan het ook noch altijd zijn ze. probeer toch maar is me een andere vga kaart.
en u cpu/mobo kunde teste door uwe cpu in een ander mobo te steke en/of een andere cpu in u mobo
heb da probleem ook gehad. liegt ni aan graka. cpu of mobo ist probleem. ik denk cpu. heb zelf de oplossing nog ni omda ik geen cpu heb om mee te testen, en heb nu ni echt zin om geld te vergokken.

Stijneman

Legacy Member
One-t|M@[hINe zei:
pak cpu der eens uit, en start op, en nadien cpu terug in, en terug opstarten?! die zet da normaal toch weer default dan :\ ?

hmmz moetek ganse kast uiteenhale, heb geen grote tower en voeding staat voor het cpu <_<

mijn pa heeft ier een thunderbird, 1200mhz, (9x mp) socket A, en mijn is ook socket A, dus dan moet zijn cpu op mijn pc raken, niet ? :unsure:hij heeft wel geen athlon xp, een gewone athlon :p

Slayerbe

Legacy Member
pas wel op
kheb ooit is processor kapot gedaan
ok ja geen probleem nieuwe gaan kopen ... en da werkte nog altijd ni
ik ga terug naar de winkel, ze testen die en die cpu ook kapot
bleek da er iets aan da moederbord was da ni echt normaal bleek te zijn :)

alléja die kans da da voorvalt is wel tamelijk klein ma ge weet nooit hé
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan