Archief - Packard Bell Easynote V7930

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Manke Nelis

Legacy Member
Hallo,

Ik heb van mijn buurvrouw deze lap gekregen : moederbord zou stuk zijn. Bij opstarten geeft hij alleen een scherm met de naam erop, en dan is het gedaan. Niets meer ! Moederbord stuk dus ?
Goed, ik heb het hele zootje gedemonteerd, alles eruit en mooi op de tafel gelegd. Weet er iemand hoe ik misschien aan een nieuw moederbord kan geraken ? Of een OEM replacement ? Ik heb al heel wat gegoogled, maar weinig tot niks.
Of iemand zo'n lap ergens op zolder heeft liggen ? Kan ik misschien gebruiken om te repareren ... Zou wel fijn zijn.
Of kan ik iemand plezieren met onderdelen uit deze laptop ?
Enfin : genoeg mogelijkheden ...
Dank je voor het lezen en eventueel reageren :applause:

Exit

Legacy Member
hdd mss defect ipv moederbord

mobo voor laptops meestal te duur
kan je in de bios inloggen?

Manke Nelis

Legacy Member
Nee, ging niet. Hij startte met een blauw scherm met de naam van de laptop erop en onderaan de mededeling van F2 en F8. Verder deed hij niets meer. Ik heb ook een paar dingetjes geprobeerd die ik gegoogled had, maar hij bleef hetzelfde doen. Control alt delete deed hij ook niet. Ik moest hem manueel weer uitzetten en opstarten.

Baadewei : op dit moment ligt hij gedemonteerd (is aardig gelukt !) te wachten op een mogelijke oplissing.

Enniewei : bedant voor de reactie

Uuh, kan ik de HDD proberen buiten de laptop ? Welk type aansluiting is dat ? Of moet ik hem in een andere lap pleuren en proberen ?

Exit

Legacy Member
het is sata of ide

indien sata dan kan je die in een gewone pc hangen als die sata heeft
indien ide dan heb je een overgang nodig.

als je de laptop tracht te booten zonder de HDD erin, gaat hij dan verder?

Manke Nelis

Legacy Member
Oei, probleem. Hij ligt uit elkaar. Dat heb ik eergisteren niet geprobeerd. Maar ik ga de harde schijf eerst checken op een andere computer.

Exit

Legacy Member
als je cpu, scherm enzo aansluit op het mobo kan je ook testen zonder alles terug te monteren

Manke Nelis

Legacy Member
God gaf me een beetje verstand, maar niet zo veel ! Dat ik daar niet aan gedacht heb. Morgen ffkes tijd en dan ... sjeng oan de geng !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan