Archief - pc boot niet met nieuwe graf. kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

piere niere

Legacy Member
spec pc
amd 64 3200
asus k8n-e deluxe
512 ddr ram

pc boot wel met gf 4 mmx 440
boot niet met
nvidea 6600 gt agp
ati 9600 pro

ik heb de nodige drivers geinstalleerd maar pc boot gewoon weg niet
ik weet dus ni aan wat da zou liggn, aan het moederbord mss?
ik overweeg ander t kopen, ma mss is het toch op t lossen
een vriend van me heeft biosflash gedaan of zoiets...
weird, pc werkt met gf4 en niet met nieuwere grafische kaarten :doh:

humpus

Legacy Member
Ge verwijdert best eerst uw ouw drivers alvorens een nieuwe kaart te steken, tzal daar hoogstwaarschijnlijk wel aan ligge.
Steekt uw mx d'r es trug in en verwijder de drivers die ge nu hebt, en steek daarna uw 6600GT erin.

Btw, heeft iemand al ervaring met de 6600GT AGP? Goe oc-baar? Prestaties?

piere niere

Legacy Member
kheb ergens gelezen dat de prestaties iets beter zouden zijn dan de 9800pro's

kzal es drivers uninstallen en dan herbeginnen
fingers crossed

ik las ook ergens da mijn moederbord enkel 1.5v herkend v graf. kaarten

kan da zijn dat die 6600gt op 3v werkt???

Exit

Legacy Member
pc boot niet op pc start nie op?
(bios tests? of win start niet?

apa

Legacy Member
piere niere zei:
kheb ergens gelezen dat de prestaties iets beter zouden zijn dan de 9800pro's

kzal es drivers uninstallen en dan herbeginnen
fingers crossed

Dat lijkt mij ook de oplossing hoor... Net als Exit net zei, moet je ons weten te zeggen wat je bedoelt met "start niet op". Als je je scherm en je PC aanzet, zie je dan je BIOS-schermen? Is het dan wanneer Windows in grafische mode komt (beter: zou moeten komen) dat je problemen krijgt?

Antwoord je 2 keer ja, dan kan je booten in VGA mode door op F8 te drukken wanneer je computer opstart (vlak na het BIOS-scherm en vlak vóór er komt "Windows is starting"). Nu verschijnt er een menu waarin er staat "VGA mode". Ga met de menu-balk daarover staan en druk op ENTER.

Nu zou je dan correct in Windows moeten geraken en kan je de oude drivers verwijderen (Control Panel > Add/Remove programs > nVidia display drivers). Wachten tot gemeld wordt dat het OK is dan rebooten.

Nu mag je dan gewoon booten en je nieuwe drivers installeren.

piere niere zei:
ik las ook ergens da mijn moederbord enkel 1.5v herkend v graf. kaarten

kan da zijn dat die 6600gt op 3v werkt???

3V was voor de oude AGP-kaarten (enkel AGP1x dacht ik). Alle moderne AGP (desktop)kaarten draaien op 1,5V.

finn

Legacy Member
ge moet toch zo nog nen extra powerconnector aansluiten op die kaart? (zoiets da erbij geleverd is en aan de voeding ook wordt aangesloten)
T'is maar iets wat sommigen durven vergeten. Zelf ben'k ook geen specialist.

apa

Legacy Member
finn zei:
ge moet toch zo nog nen extra powerconnector aansluiten op die kaart? (zoiets da erbij geleverd is en aan de voeding ook wordt aangesloten)
T'is maar iets wat sommigen durven vergeten. Zelf ben'k ook geen specialist.

Da's iets anders... Dan haalt de kaart (een deel van) de benodigde stroom rechtstreeks van de voeding. Die 1,5V en 3V hebben betrekking op de stroom die van het moederbord komt.

De meeste videokaarten met een extra power-connector gebruiken een standaard molex-connector. Da's dezelfde connector als deze die je gebruikt om je (IDE) harde schijf van stroom te voorzien en dan heb je geen verloopstukje nodig. Sommige fabrikanten leveren wel een splitter mee. Deze verbindt je dan met 1 van je molex connectors waardoor die dan op 2 devices aangesloten kan worden (bv. 1 harde schijf en je videokaart).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan