Archief - PC Freeze

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bolteh

Legacy Member
laatste zomer had men pc vrij veel last van freezes, en als ik toen in bios keek bleken men temps rond de 70°c te liggen, dus ik case open en ventilator naast, dat bleek wel te lukken, dus hoera

dan ging hat lange tijd goed, maar sinds vandaag gebeurt et weer frequent, maar als ik nu naar bios zie dan ligge de temps van Power: 34°c, System: 36°c, CPU: 51°c

volgens mij is 51°c ni echt een temp om te beginne flippen, niet?, het is ook neit opm te zeggen warm geweest vandaag...


definitie freeze: geluid weg, muis en toetsenbord werke nimeer, alleen nog een beeld met laatste frame op die em toonde, ok geen hd activiteit meer, alleen rest werkt nog -_-

vandaag gebeurde het toch wel 6 keer achter elkaar, begint tegen te steken

ma kwil eerst es wete wa nog allemaal een reden kan zen voor deze freezes (meeste hardware probs geven bluescreen, niet?) voor ik fans koop voor pc

pc zelf eefd vrij slechte koeling tbh (3 fans: voeding, moederbord en gfxkaart, nog plaats voor een case fan)


is p4 2gig, 256ddr ram, gf4 ti4200

MasterOfTerror

Legacy Member
o_O tjah heb je al eens een andere processor ventilator overwogen ?

of heb je het stof al eens uit je cooler gehaald..

ben je zeker dat het niets te maken heeft met een virus ofzo, want ik had op men oude pc een worm en deze zorgde voor regelmatige crashes, deze heb ik pas opgemerkt nadat ik mijn nieuwe had en eens een deftige virusscan had gedaan op men oude pc ...

Bolteh

Legacy Member
eergister nog mor format gedaan, en virusscanner vind geen enkel virus

enja, heb alles al keigoe zitte kuisen

Bolteh

Legacy Member
en nu nog es een leuke bluescreen en 4 freezes op 2 min, ookal staat fan ernaast (alles 25°c buiten cpu -> 50° :s)


bluescreen: *** STOP: 0x000000D1 (0x8A24965E, 0x00000002, 0x00000000, 0xF975CECO)

ZeroTolerance

Legacy Member
uwen temp is zeker nie te hoog daar ligt het normaal niet aan

Shape

Legacy Member
Hoeveel hard disks heb je ?

Iemand die ik ken heeft daar ook problemen mee gehad en bij hem was zijn 2de harddisk kapot :unsure:

MasterChief001

Legacy Member
Wat voor een moederbord heb je?
Ik had vroeger een matsonic MS 9127C en die zorgde ervoor dat m'n pc ook regelmatig vastliep, ook al waren de temps zéér laag.

MasterOfTerror

Legacy Member
het kan natuurlijk ook zijn da er iets kapot aant gaan is .. kweet tis zware suggestie, maar het kan zijn dat je processor/moederbord/whatever naar de kloten aant gaan is ..

kan altijd zijn eh ..

Bolteh

Legacy Member
ik zou ook eerst denken da het graka is, omda ge veel gebeurt tijdens games..


ma tijdens windows doet iet het ook :s

wit

Legacy Member
Uw cpu is 50°c in idle, maar hoe warm wordt hij als je hem intensief laat werken? 50°c is een beetje aan de hogen kant in idle, maar kan niet schadelijk zijn.

MasterOfTerror

Legacy Member
zelfs 50°C idle is te warm voor een 2Ghz

men 3ghz had met standaard cooler 40°C idle , en 50°C stressed...

[BAT] Brambo

Legacy Member
50° idle is ni te warm ze :/

mijne is ongeveer 51-52° idle (tis nen amd so what ... elke cpu moet da aankunne)

en wel mr 54-55° stressed dan :)
probeert toch is nekeer me ene prog de temp van uw graka af te leze ofzo ;)

BraveHeart

Legacy Member
Ik zou een paar hardware diagnose programma's van het net plukken en deze eens op je pc loslaten.

Een test voor je geheugen
Een test voor je CPU
Een test voor je moederbord(chipset)
Een test voor je HD
Een test voor je grafische kaart (het aanspreken van adressen in het geheugen enz, niet zo zeer benchmark maar eerder een tool om uw grafka op stuk geheugen te testen).

Een 3D mark in een lus draaien kan ook al een beeld geven hoe lang uw pc het volhoud tot een freeze maar dan weet je nog niks waar het aan ligt.

Een ram lat kapot, geheugen van beeldkaart kapot, een HD die zich verslikt het zit er allemaal in en je hoeft niet direct naar de CPU temp te kijken als je PC crasht.

Bolteh

Legacy Member
allemaal es doen dan :s


klote pc -_-


kbegin men ouders gelijk te geve
tis allemaal de schuld van dien bak :=)

fordjah

Legacy Member
Originally posted by S-Bolt--
laatste zomer had men pc vrij veel last van freezes, en als ik toen in bios keek bleken men temps rond de 70°c te liggen, dus ik case open en ventilator naast, dat bleek wel te lukken, dus hoera

dan ging hat lange tijd goed, maar sinds vandaag gebeurt et weer frequent, maar als ik nu naar bios zie dan ligge de temps van Power: 34°c, System: 36°c, CPU: 51°c

volgens mij is 51°c ni echt een temp om te beginne flippen, niet?, het is ook neit opm te zeggen warm geweest vandaag...


definitie freeze: geluid weg, muis en toetsenbord werke nimeer, alleen nog een beeld met laatste frame op die em toonde, ok geen hd activiteit meer, alleen rest werkt nog -_-

vandaag gebeurde het toch wel 6 keer achter elkaar, begint tegen te steken

ma kwil eerst es wete wa nog allemaal een reden kan zen voor deze freezes (meeste hardware probs geven bluescreen, niet?) voor ik fans koop voor pc

pc zelf eefd vrij slechte koeling tbh (3 fans: voeding, moederbord en gfxkaart, nog plaats voor een case fan)


is p4 2gig, 256ddr ram, gf4 ti4200

:rofl: oharme toch :p

Bolteh

Legacy Member
hij kan er ni tegen dak zijn sexuele verleidingen ni beantwoorde op laatste clanmeeting, hij wilt niet begrijpen dzt mijn voorkeur naar het vrouwelijk geslacht gaat -_-


arme fordje, trauma en frustraties top
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan