Archief - PC Freeze

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rage

Legacy Member
Probleem: Mijn PC freezed volledig. Als er geluid bezig was, dan hoort ge een geluid, klinkt als een storing. Eerste freeze was een week geleden. Maar de freezes nemen toe in aantal. (Gisteren 3 keer)
Waar heeft het gefreezed: Youtube, gewoon surfen. Nog niet tijdens het spelen van een spel. Ik heb deze week Duke Nukem Forever uitgespeeld zonder freeze. Enkel bij surfen.

PC Specs: Windows 7 64bit, Asus P5K, E6750, 4x1 GB Corsair 4-4-4-12, Geforce8800gts

Dingen die ik reeds heb gedaan:
  • Event Viewer: Geen errors (enige error = unexpected shutdown, en hier en daar iets ivm DNS servers die niet geresolved geraken)
  • Aantal keer blijven hangen bij Youtube -> Adobe Flash verwijderd, probleem nog niet weg.
  • Drivers geüpdate: Intel Chipset Driver, Nvidia driver, Realtek HD audio driver, DirectX, Java Runtime
  • Speedfan: CPU temp 57° vlak na booten -> onmogelijk. Coretemp -> 25° (juiste temp wss, ik voel geen warme lucht)
  • Speedfan: Voltages ok
  • De PC zelf is nog geen 2 maanden geleden stofvrij gemaakt en geformateerd. Er staat bijna niets op.
  • Recenste versie van bios.
  • Malwarebytes, enkel 2 registry keys gevonden. (Ik surf met javascript blocker)
  • Avast antivirus, niets gevonden.
  • Hijackthis log -> Vreemde dingen, veel files not found? http://users.skynet.be/rage/hijackthis.txt

Ik denk persoonlijk dat er iets met mijn geheugen scheelt, of een harde schijf die aan het falen is (heb daar geen indicatie voor, hd's gaan nog goed), of mijn videokaart dan?

Ik ga nu memtest86 uitvoeren.

Maar dan is mijn inspiratie op van wat ik kan doen om de oorzaak te zoeken.
Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen? Nog eens formateren doe ik als laatste, ik denk echt dat het hardwaregerelateerd is.

Edit:

Kan iemand dit juist interpreteren? http://users.skynet.be/rage/msinfo.jpg

nTFs

Legacy Member
Probeer maar eens met ander ram..mij lijkt het dat daar het probleem kan liggen.

Aap

Legacy Member
Uit je screenshot leid ik af dat je Google Chrome gebruikt, probeer eens een andere browser.
Uit je hijack log leid ik af dat je Daemon tools gebruikt, dit kan een reden zijn onstabiliteit zijn maar ik zou dit eerder verwachten bij het spelen van spelletjes. Probeer daemon tools te deinstalleren en kijk omdat dit de oorzaak is. (ik raad hun website aan want daemon tools verwijderen is geen sinecure)

Ik zou je aanraden om Prime95 te gebruiken, die belast je systeem (bijna) maximaal (behalve de videokaart). Als die foutmelding heeft na pakweg drie uur, dan zijn er problemen met de CPU of geheugen. Je kan dan prime95 opnieuw proberen met minder geheugen. En dan opnieuw met het geheugen dat je hebt uitgehaald. Zo kun je uitsluiten waar het probleem zit. (als er een probleem is met CPU of geheugen)

Schakel je geluidskaart uit en kijk of dat je dan nog last van "freezes".

Rage

Legacy Member
NTFS: Ik heb memtest86 een nachtje laten lopen, en die gaf geen errors.

Aap: Daemon tools & chrome zijn verwijderd, prime zal ik dadelijk doen. Ik gebruik ook Firefox, Chrome is enkel voor googlewave.com omdat FF daar traag is.

Misschien ligt het aan mijn onboard netwerkkaart. In mijn event log staan dingen ivm DNS, unable to resolve. Ik dacht altijd, dat is onbelangrijk, dus ik negeer het. Nu heb ik de drivers van mijn netwerkkaart geüpdate.

Ik vind het spijtig dat ik teveel dingen tegelijk doe, dus als het nu is opgelost weet ik niet waar het aan ligt. Daemon tools of netwerkkaart driver.

Ik had vroeger problemen met Virtual Clone Drive van slysoft. Ook crashes enz, daarom dat ik nu Daemon Tools ben gaan gebruiken. Het verwondert mij dus niet dat de problemen mogelijk van DaemonTools komen.

Aap

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Ik vind het spijtig dat ik teveel dingen tegelijk doe, dus als het nu is opgelost weet ik niet waar het aan ligt. Daemon tools of netwerkkaart driver.

Je moet dat niet allemaal tegelijk uitvoeren, één per één kun je het probleem ook elimineren alleen duurt het langer. Probleer Prime95 in plaats van memtest86.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan