Archief - PC start op maar geen beeld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sir. K

Legacy Member
Hallo,

ik heb echt al alles geprobeerd.
Ik start de pc op, alles draait (de koeling draait precies wel hogere toeren als normaal) maar ik krijg geen beeld.
Ik heb de pc naar de pcwinkel gebracht, ze hebben alles getest en bij hen werkte alles perfect. Ik kom terug thuis en ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb alle kabels getest, ik heb de pc in een andere kamer getest. Niets wil lukken.
Ten slotte heb ik enkel de powerkabel en het scherm aangesloten -> niets
Ik heb een ander scherm geprobeerd, andere powerkabel, andere dvi kabel -> niets
Mijn scherm werkt perfect want ik kan er mijn laptop en ps3 op aansluiten.

Iemand die nog iets kan bedenken? Ben echt teneinde raad :s

Thnx anyway.

magere-hein

Legacy Member
Dus alsek het goed versta POST hij niet?
Hebde al eens ander RAM geheugen geprobeerd? Of eventueel moest ge da hebben een andere processor of andere beeldkaart?

HansP

Legacy Member
kijk eens of die na 5a10 min wel boot , if so PSU kapot
wss hebbe ze die in winkel aangezet en ff ni nr gekeken

successor

Legacy Member
start op zonder iets, met enkel het scherm eraan ,zonder keyboard, muis oid.

Werkt hij dan nog niet ? Probeer een ander scherm. Dan nog niet: wss PSU dood.

Azeron

Legacy Member
Als je meerdere ram latjes hebt , eentje uithalen en een per een in elk slotje steken kans dat je ram geheugen stuk is,is het dit nog niet idd wss PSU kapot

mdgf

Legacy Member
Dit zal wss niet werken maar je kan het maar proberen:
Start hem eens op zonder het scherm in te pluggen en steek je scherm in na een minuutje. Dat heeft bij mij ooit eens geholpen toen hij niet meer wou starten met scherm, maar na een paar keer kon ik weer booten met het scherm ingeplugd. Geen idee waaraan het lag.

Mocht je een andere psu en/of graka hebben liggen kan je daar eens mee proberen.

Sir. K

Legacy Member
Ok, even een update:

Ik heb samen met een maat eens alles bekeken. Het lawaai kwam blijkbaar van de grafische kaart. We hebben de grafische kaart er uit gehaald en een andere ingestoken, maar nog steeds geen beterschap. Daarna hebben we de ram een voor een er uitgehaald, hielp ook niet.

Nu opeens ging het wel. Hij startte op, maar het duurde veel langer dan normaal. Dus eerst een tijdje zwart scherm en dan opeens beeld. Momenteel heb ik al een paar keer geprobeerd en lijkt het te werken... Zeer raar.

Zou het dan toch de PSU zijn zoals hier al een paar keer gezegd is geweest?

HansP

Legacy Member
heb het een keer gehad bij een klant zelfde probleem
soms start die goed op , soms na 5a10min pas en uiteindelijk na veel vervangen ( eigenlijk alles :) ) tot conclusie gekomen dat het de PSU was ... nooit gedacht
ge gaat dat af en toe nog eens terugkrijgen

Sir. K

Legacy Member
Bedankt voor de hulp. Ben is benieuwd. Als het zo is zoals je zegt, zal ik tegen dan eens kijken voor iemand zijn PSU te lenen. Als daarmee het probleem is opgelost zal het dus een nieuwe worden.

Thnx voor de hulp!

Amadeke

Legacy Member
Geen idee dan wat ze in de winkel hebben getest als alles daar 'goed' ging.
Heb je het trouwens gezien dat alles goed was?

De voeding kan idd rare dingen doen en zou ook het eerste zijn wat ik probeer.

Sir. K

Legacy Member
Amadeke zei:
Geen idee dan wat ze in de winkel hebben getest als alles daar 'goed' ging.
Heb je het trouwens gezien dat alles goed was?

De voeding kan idd rare dingen doen en zou ook het eerste zijn wat ik probeer.

Ik heb niets gezien nee. Maar het zou mij toch verbazen moesten ze erover liegen. Het is nu momenteel de 2de dag dat ik nog geen problemen heb gehad. Het is dus afwachten of het probleem terug opduikt of niet...

spoon

Legacy Member
sir.k
mijn neef heeft denk ik het zelfde probleem met zijn nieuwe pc

vrijdag gaan halen pc start op hoor je maar er komt geen beeld
hebben 3 schermen geprobeerd 3 verschillende kabels
maar er kwam niets op het scherm
terug naar de winkel, kerel sluit dat daar aan en die bak start gewoon op( moet weer lukken dat het in de winkel wel ging).
terug thuis gekomen pc aangesloten en alles werkte.
vandaag telefoon van mijn neef. weer het zelfde probleem
je hoort de pc op starten maar geen beeld op het scherm

toch maar iets raars vind ik

Sir. K

Legacy Member
spoon zei:
sir.k
mijn neef heeft denk ik het zelfde probleem met zijn nieuwe pc

vrijdag gaan halen pc start op hoor je maar er komt geen beeld
hebben 3 schermen geprobeerd 3 verschillende kabels
maar er kwam niets op het scherm
terug naar de winkel, kerel sluit dat daar aan en die bak start gewoon op( moet weer lukken dat het in de winkel wel ging).
terug thuis gekomen pc aangesloten en alles werkte.
vandaag telefoon van mijn neef. weer het zelfde probleem
je hoort de pc op starten maar geen beeld op het scherm

toch maar iets raars vind ik

Is inderdaad iets zeer raar. Ik verstond er mij ook niet aan dat ik dezelfde dag nog terug mocht omdat mijn pc 'gemaakt' was.
Dag nadien ben ik dan bij een maat geweest om daar eens te testen. "gelukkig" had ik daar hetzelfde probleem.
Wat ik wel raar vond was dat het persé de grafische kaart was die zoveel lawaai maakte. Nuja, zoals velen reeds gezegd hebben kan het idd wel aan de PSU liggen.
Ik hou het alleszins in het oog. Moest je neef meer weten over zijn probleem mag je dit gerust laten weten :)

HansP

Legacy Member
spoon , zelfde prob als sir K

heb dat ook gehad bij een klant ... soms bootte die normaal , soms bleef fan op volle toeren draaien en bootte hij dan

alles aan vervangen gehad en uiteindelijk bleef enkel HDD of PSU nog over en aangezien HDD pas na bios probs kan geven was PSU enige optie !

spoon

Legacy Member
als de pc van men neef het nog voor heeft komede week
gaan hij gewoon terug naar de winkel en is het eerste wat
hij moet zeggen dat ze de psu maar terug moeten vervangen

en hopen dat het daarmee opgelost is

Cubeh

Legacy Member
Heb momenteel ook zo'n probleem. Had een tijdje problemen met m'n pc, maar dacht iets met software, dus enkele dage gelede win7 reinstalled en heb nog steeds het probleem. Pc crasht, soms na 5 min en soms na 5u... Als ik dan pc reset start die meestal niet meer op en als hij eens opstart, crasht die meestal nog voor hij volledig geboot is.

Kan dit hier ook te make hebbe met de PSU?

-dawnz-

Legacy Member
pc draait mr geen beeld = mobo wss kapot

of heb je dat al vervangen?

Céderieck

Legacy Member
ken dit probleem heb dit ook eens mee ge maakt en na lang zoeken gevonden wat het was

want wat ik raar vond was als de pc dan toc op starten kon hij alles doen wat hij wou Game en al zelfs een stres test van 24 uur ik dacht oke alles is in orden 2 dagen later telefoon seg men pc start niet meer op ik gaan zien en niks meer alles ge test en na zeker de pc 10 x op te zetten starten hij weer ik heb toen in de bios alles van de cpu instelling op manueel gezet nu zijn we ongeveer 3 maanden verder en de pc draait als nooit er voor dus moet u probleem terug komen zeker eens proberen dan (:

HansP

Legacy Member
sp00kske zei:
Heb momenteel ook zo'n probleem. Had een tijdje problemen met m'n pc, maar dacht iets met software, dus enkele dage gelede win7 reinstalled en heb nog steeds het probleem. Pc crasht, soms na 5 min en soms na 5u... Als ik dan pc reset start die meestal niet meer op en als hij eens opstart, crasht die meestal nog voor hij volledig geboot is.

Kan dit hier ook te make hebbe met de PSU?

dit heb ik ook ooit gehad en dat was de HDD
crashte zelfs bij install WIN7
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan