Archief - pc zit vast op begin scherm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bart.09

Legacy Member
Hallo, is er iemand die hier enige ervaring mee heeft.
Mijn collega op het werk kan niet meet in zijn pc, hij wou zijn andere gebruikers accaunts verwijderen tot hij maar zijn account over heeft.
Telkens als hij nu zijn pc opstart vraagt xp zijn gebruikersnaam en wachtwoord, maar hij heeft geen wachtwoord ingesteld.Wat zou hij kunnen doen zodat hij terug in zijn pc kan.

Alvast bedankt

Metteh

Legacy Member
De IT-dienst van zijn werk contacteren ? :p

Probeer is met 'gebruiker' of als 'administrator' en paswoord leeg laten.
Anders moet je een BootCD maken die de paswoorden reset. :p

bart.09

Legacy Member
hoe moet je zo'n boot cd maken, hij kan niet inloggen, hij heeft al verschillende paswoorden geprobeerd maar tevergeefs.

Exit

Legacy Member
veilige modus eens starten en zien of je in admin account kan

welke windows?

bart.09

Legacy Member
Het is windows xp, ik zal het morgen eens proberen, heb de pc niet bij mij.
Bedankt

Hij heeft getest met veilige modus maar hij vraagt nog steeds een wachtwoord.
Ik ga proberen met
Active@ Password Changer. Download Password Recovery Software for Windows XP VISTA 2008 2003 2000 NT

Hopelijk werkt het dan

Metteh

Legacy Member
jup gewoon booten op de CD, zoeken naar een Sam database, die selecteren dan de user selecteren en zien dat password reset is aangevinkt, dan saven uit het programma gaan en rebooten, works everytime. ;)

Dracozirion

Legacy Member
Hiren's Boot CD: all in one als je ooit wat nodig hebt

bart.09

Legacy Member
Allemaal bedankt voor de reacties maar hij heeft besloten om er niet meer met verder te doen.Hij heeft zopas een andere laptop gekocht en gaat de nieuwe als hoofd laptop gebruiken.

cool_boy_ke

Legacy Member
Niet kunnen inloggen op Windows is helemaal geen goede reden om een nieuwe laptop te kopen hoor :s

bart.09

Legacy Member
Dat weet ik, maar hij heeft het toch gedaan.De gegevens op die laptop waren niet zo belangrijk precies, en naar het schijnt had de laptop ook te kanten met hardware problemen, maar de gegevens had hij eerst nodig maar nu niet meer blijkbaar

cool_boy_ke

Legacy Member
Als hem de laptop gewoon weggooit mag hij deze altijd aan mij geven hoor :)

bart.09

Legacy Member
Hij gaat hem spijtig niet wegdoen maar miss een clean instal doen en die dan gebruiken als extra schijf of reserve laptop
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan