Archief - Pci slot werkt niet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mattyh88

Legacy Member
Ik heb net een draadloze adapter in de computer gestoken. Maar kan het zijn dat ik dat pci slot nog moet activeren? Want er komt bijv geen bericht, "nieuwe hardware gevonden" als ik de computer opstart.

copycat

Legacy Member
kijk even in de bios tijdens het opstarten.
kijk of hij hier staat, want dan kan het zijn dat je eerst drivers of zo moet zetten

mattyh88

Legacy Member
En waar kan ik dat zien? Ik zit te kijken bij PnP/PCI configurations

Edit: De led die moet branden op de kaart brand niet. Dit zou wel het geval moeten zijn.

GTXpower

Legacy Member
Rechterknop 'Deze computer' -> 'Eigenschappen' -> 'Device manager'
Staat ze daar tussen? heeft niks met bios opties temaken normaal.

mattyh88

Legacy Member
GTXpower zei:
Rechterknop 'Deze computer' -> 'Eigenschappen' -> 'Device manager'
Staat ze daar tussen? heeft niks met bios opties temaken normaal.

Nee. Staat er niet tussen

copycat

Legacy Member
Ben atm niet thuis dus kan het niet echt stap voor stap uit leggen maar.
Bij het booten van je pc moet je een bepaalde knop induwen, dit kan F2 wijn of DEL, of nog iets anders. Meestal komt het er wel op bij het opstarten welke knop het is.

Daar moet je dan zoeken naar pci slots, en als je dat gevonden hebt kijken of je kaart daar bij staat.

Verifieer ook even of de kaart helemaal goed vast zit.
Eventueel er even uit halen en terug in steken.
En als je kan steek het even in een andere pci slot als je die nog vrij hebt.

Wat je ook kan doen is de drivers installeren en dan pc herstarten.
Misschien kan je pc ze gewoon niet vinden zonder drivers.

mattyh88

Legacy Member
Heb gekeken in de bios, maar iets als pci slot vind ik niet. De driver is geinstalleerd ook.

Edit: het werkt nu. Eens stof weggedaan en blijkbaar heeft dat geholpen.

Nu een ander probleem. De draadloze adapter ziet draadloze netwerken behalve de mijne. Maar met mijn gsm zie ik mijn draadloos netwerk wel en kan ik op internet.

copycat

Legacy Member
Welke beveiliging staat er op je netwerk?
Staat broadcast SSID aan?

copycat

Legacy Member
De kaart ondersteund alleen 802.11g en 802.11b
De router daar in tegen ondersteund 802.11n dit is de 'laatste nieuwe'
Zet in de router is op een oudere versie: 802.11g

copycat

Legacy Member
mattyh88 zei:
Staat op gemengd b/g/n.

Dan zou het normaal moeten werken qua compatibiliteit.

Je kan eventueel dit nog even proberen:
SSID renamen, laten broadcasten.
Router op g zetten.
tijdelijk open netwerk laten (geen encryptie etc.).
Dan router rebooten, en nog eens kijken.

Wat je ook nog even kan proberen:
De SSID manueel in geven.

edit: En hoe ver staat de pc van de wireless router?

mattyh88

Legacy Member
Meter of 5. Maar met de gsm op dezelfde afstand kan ik erop.

edit 1: Het is gelukt. Blijkbaar toch iets met die SSID denk ik.

edit 2: Vanaf ik de standaard SSID wil wijzigen dan vindt de computer het draadloze netwerk opeens niet meer, waar ligt dit aan?

copycat

Legacy Member
mattyh88 zei:
Meter of 5. Maar met de gsm op dezelfde afstand kan ik erop.

edit 1: Het is gelukt. Blijkbaar toch iets met die SSID denk ik.

edit 2: Vanaf ik de standaard SSID wil wijzigen dan vindt de computer het draadloze netwerk opeens niet meer, waar ligt dit aan?

Dat is wel zeer eigenaardig, nog nooit meegemaakt zelfs =S

Je kan eventueel eens proberen de SSID broadcast uit te schakelen en dan de SSID manueel op je pc in te geven.

Ik zal eerlijk zijn: dit heb ik nog niet voorgehad, dus ik zal er even wat opzoek werk voor doen.
Ik laat je nog iets weten.

Wanneer je alleen de encryptie wijzigt, en het password heeft hij er dan problemen mee?

mattyh88

Legacy Member
Ja, 't is echt iets raars, 'k heb het zelf ook nog nooit meegemaakt. Heb er ook al een paar geinstalleerd en altijd vlot gegaan, maar nu ja :p

Merci voor nog op te zoeken, en mocht je nog interessante zaken vinden, laat maar weten, maar dat is een installatie bij mijn meetje dus kan het niet meer testen nu :p

Volgende keer dat ik er ben zal ik eens kijken. Merci eh copycat :D

copycat

Legacy Member
mattyh88 zei:
Ja, 't is echt iets raars, 'k heb het zelf ook nog nooit meegemaakt. Heb er ook al een paar geinstalleerd en altijd vlot gegaan, maar nu ja :p

Merci voor nog op te zoeken, en mocht je nog interessante zaken vinden, laat maar weten, maar dat is een installatie bij mijn meetje dus kan het niet meer testen nu :p

Volgende keer dat ik er ben zal ik eens kijken. Merci eh copycat :D


Graag gedaan =)

Welk Operating System staat er op de pc btw?

cooLopke

Legacy Member
Heb je al geprobeerd de laatste nieuwe drivers te installeren van de WIFI kaart?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan