Archief - pIII 500Mhz

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

knop2

Legacy Member
:help: Weet er iemand of een pIII 500Mhz (SC242 connector)
kan overclocked worden?
alvast bedankt

Davion

Legacy Member
ClockGen proberen of mss met een jumper of in BIOS, ma ge gaat niet ver geraken vermoed k..

knop2

Legacy Member
is niet gelukt ik heb een mobo van QDI (Advance-5/133),
en dat staat er niet bij :(

bollie69

Legacy Member
de moeite niet waard om te oc'en, mss als je geluk hebt dat je er 100mhz bijkrijgt.

normaal is het mogelijk, maar tis te zien welk mobo dat je hebt, er zijn er nog veel van die oude waar je je FSB niet kan veranderen.

knop2

Legacy Member
er zijn jumpers voorzien voor de FSB deze staan op 100 Mhz,
als ik ze op 133 zet start mijn systeem niet meer op

xyus89

Legacy Member
ge moe kijke welke chipset hebt en dan es kijken op clockgen.

clockgen maakt universele versie's voor mobo's met dezelfde chipset

knop2

Legacy Member
er is maar 1 versie voor pIII mobo
btw mijn chipset is Apollo Pro-Plus VT82C693 system controller
VT82C596B PCI to ISA bridge

apa

Legacy Member
Het gaat over dit mobo.

De multiplier van de P3-500 kan je niet wijzigen en staat op 5x ingesteld. Verhoog je de FSB met 33 MHz, dan stijgt je CPU-snelheid met 166 MHz tot 666 MHz... Dat is al vrij hoog voor zo'n cpu. Ik ben er vrij zeker van dat je een zgn. Katmai Pentium3 hebt (am I right?). Zoja, dan moet je weten dat die cpu's maar tot en met 600 MHz uitgekomen zijn. De snelste modellen uit de Katmai-reeks waren niet veel verder te klokken dan die 600 MHz. Je zou dus al wat geluk moeten hebben om jouw CPU tot 666 MHz te krijgen.

Ten tweede is er het probleem van je RAM. Om succesvol te kunnen oc'en naar 133 MHz zal je RAM op zijn minst aan die snelheid moeten kunnen draaien. Heb je wel PC133 SDRAM?

Zie ook dat je BIOS recent genoeg is. Met de BIOS versie 1.2 zou het mogelijk moeten zijn om RAM en FSB asynchroon te laten draaien. Daardoor zou het mogelijk moeten zijn om het vorige punt (probleem van je RAM bij oc) te beperken.

Je kan misschien ook zoeken naar jumpers om de voltage van de cpu aan te passen. Indien je die hebt, dan kan je proberen die wat te verhogen (in kleine stapjes!!) en zien of ie dan wel wil booten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan