Het gaat over
dit mobo.
De multiplier van de P3-500 kan je niet wijzigen en staat op 5x ingesteld. Verhoog je de FSB met 33 MHz, dan stijgt je CPU-snelheid met 166 MHz tot 666 MHz... Dat is al vrij hoog voor zo'n cpu. Ik ben er vrij zeker van dat je een zgn. Katmai Pentium3 hebt (am I right?). Zoja, dan moet je weten dat die cpu's maar tot en met 600 MHz uitgekomen zijn. De snelste modellen uit de Katmai-reeks waren niet veel verder te klokken dan die 600 MHz. Je zou dus al wat geluk moeten hebben om jouw CPU tot 666 MHz te krijgen.
Ten tweede is er het probleem van je RAM. Om succesvol te kunnen oc'en naar 133 MHz zal je RAM op zijn minst aan die snelheid moeten kunnen draaien. Heb je wel PC133 SDRAM?
Zie ook dat je
BIOS recent genoeg is. Met de BIOS versie 1.2 zou het mogelijk moeten zijn om RAM en FSB asynchroon te laten draaien. Daardoor zou het mogelijk moeten zijn om het vorige punt (probleem van je RAM bij oc) te beperken.
Je kan misschien ook zoeken naar jumpers om de voltage van de cpu aan te passen. Indien je die hebt, dan kan je proberen die wat te verhogen (in kleine stapjes!!) en zien of ie dan wel wil booten.