VinnyFlanders
Legacy Member
Hallo iedereen,
Ik ben sinds mijn aanschaf van telenet verplicht om met een wireless verbinding te werken omdat de kabel enkel op de gelijkvloers binnenkomt.
No is het zo dat op de eerste verdieping een heel zwak signaal doorkomt, wat leidt tot (op mijn laptop) downloadsnelheden van ongeveer 1,5 MByte/s ipv 3MB/s met de kabel.
Bij mijn vader is het nog erger terwijl ik voor hem een dual band N stick heb gekocht van 45 EUR...
De router staat nu geplaatst in de woonkamer beneden op de grond, op ongeveer 30 CM van een muur, daar ik op die plek het beste signaal ontving (gecheckt op het controlepaneel van DD-WRT.)
Ook heb ik al geprobeerd om met Devolo's van de modem naar boven te gaan, en daar dan de router aan te sluiten, wat niet geholpen heeft omdat de Devolo's mijn snelheid beperkten tot 4Mbit/s.
Het betreft hier een Netgear WNDR3700. DD-WRT installeren heeft niet veel geholpen.
Heeft iemand voorstellen?
Ik ben sinds mijn aanschaf van telenet verplicht om met een wireless verbinding te werken omdat de kabel enkel op de gelijkvloers binnenkomt.
No is het zo dat op de eerste verdieping een heel zwak signaal doorkomt, wat leidt tot (op mijn laptop) downloadsnelheden van ongeveer 1,5 MByte/s ipv 3MB/s met de kabel.
Bij mijn vader is het nog erger terwijl ik voor hem een dual band N stick heb gekocht van 45 EUR...
De router staat nu geplaatst in de woonkamer beneden op de grond, op ongeveer 30 CM van een muur, daar ik op die plek het beste signaal ontving (gecheckt op het controlepaneel van DD-WRT.)
Ook heb ik al geprobeerd om met Devolo's van de modem naar boven te gaan, en daar dan de router aan te sluiten, wat niet geholpen heeft omdat de Devolo's mijn snelheid beperkten tot 4Mbit/s.
Het betreft hier een Netgear WNDR3700. DD-WRT installeren heeft niet veel geholpen.
Heeft iemand voorstellen?