Moes
Legacy Member
Hallo,
ik heb even een technisch vraagje. Ben hier op zolder nog een oude platenspeler tegengekomen. Deze heeft enkel rood-witte tulip stekker en daaraan ook nog v-vormig stekkertje. Nu wil ik deze dus aansluiten op een oude stereostoren via de aux-ingang van de stereo. Dit geeft goed geluid maar echter enorm stil waaruit ik kan concluderen dat ik een voorversterker mis? Nu heb ik hier en daar wat gelezen over een phono-voorversterker maar ik vroeg me af of iemand dit kan bevestigen en welke dan aan te raden en waar ik deze kan vinden (eventueel ook richtprijs). Als ik deze tussen platenspeler en stereo hang dan zou ik normaal geluid moeten krijgen toch?
Alvast bedankt voor de hulp
ik heb even een technisch vraagje. Ben hier op zolder nog een oude platenspeler tegengekomen. Deze heeft enkel rood-witte tulip stekker en daaraan ook nog v-vormig stekkertje. Nu wil ik deze dus aansluiten op een oude stereostoren via de aux-ingang van de stereo. Dit geeft goed geluid maar echter enorm stil waaruit ik kan concluderen dat ik een voorversterker mis? Nu heb ik hier en daar wat gelezen over een phono-voorversterker maar ik vroeg me af of iemand dit kan bevestigen en welke dan aan te raden en waar ik deze kan vinden (eventueel ook richtprijs). Als ik deze tussen platenspeler en stereo hang dan zou ik normaal geluid moeten krijgen toch?
Alvast bedankt voor de hulp