Archief - Port forwarding bbox2, soldier of fortune server opstellen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

benwake

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik hoop echt dat iemand mij hierbij kan helpen.

Sinds 2005 tot ongeveer 2010 was ik bijna de enige in België met een SOF2 server. DPC Clan Server genaamd, toen.

Nu, uit nostalgie, dacht ik mijn server eens terug op te stellen. Maar ik slaag er niet in. De nieuwe bbox2 staat niet toe wat mijn oude ADSL GO modem toestond. Ik heb al naar Belgacom gebeld, maar die weigeren daarvoor support te geven.

Wat weet ik al?
Port 20100 tot port 20120 moeten openstaan. Zowel UDP als TCP.
Dit kan, normaalgezien, via 192.168.1.1 en dan advanced settings en LAN servers. Of moet het toch anders?
Uiteraard staat firewall, antivirus, ... correct ingesteld lokaal op de pc.
Het spel is ook uiteraard origineel en met beide CDs correct geïnstalleerd.

Probleem:
Volgens mij typ ik daar niet de correcte gegevens in, zie printscreen:
http://benwake.com/upload/sof2.png

Server name: SOF2
Access activated: Yes
Public start port: 20100
Public end port: 20120
Protocol: UDP (daarna maak ik een tweede met dezelfde gegevens en TCP)
LAN Start Port: Dit weet ik niet (20100?)
Local IP Adress: kabel is rechtstreeks van bbox2 naar pc verbonden, zou 192.168.1.3 moeten zijn

Wat doe ik verkeerd?

Mijn informatie haal ik uit portforwarding.com en een paar forums.

Alvast bedankt voor de hulp (die Belgacom blijkbaar niet wil geven)

Mvg,
Benwake

ATI

Legacy Member
Ik kan u niet helpen,nog nooit gedaan ken er niks van,maar als ie online staat spring ik wel is binnen.

Exit

Legacy Member
mss eens zien naar DMZ modus
stel uw pc daarin dan zodat je pc NIET langs die bbox firewall moet, moet je ook geen poorten aanpassen, kan je testen of dat wel gaat
kan je als nog testen/prutsen met die poorten daarna

SpeedFreak.be

Legacy Member
Of wat ook een mogelijkheid is je lust hem door dat heb ik gedaan. Dus zet de router (nat, etc) in de BBox2 uit en laat een eigen router de verbindingen beheren evt kun je via de website (e-sevices ) additionele poorten openzetten. Zoals exit dus zegt eigenlijk.

benwake

Legacy Member
Alvast bedankt voor alle antwoorden tot nu toe.
Dit is wat ik al gedaan heb zonder succes momenteel:

- Advanced settings, LAN Servers
http://benwake.com/upload/sof22.png

- Advanced settings, Firewall, DMZ Host
192.168.1.3 toegevoegd

- Advanced settings, route, DHCP relay configuration
192.168.1.3 en DHCP relay enabled

Misschien dat iemand de exacte 'procedure' wil uitleggen van wat ik moet doen om het aan de praat te krijgen.
Of zijn msn wil geven, dan fixen we dat samen :)

Nielsvds

Legacy Member
Je kan ook via Belgacom e-services bepaalde poorten openzetten oa voor server die standaard gesloten worden. Bekijk deze link.

Ik zou nog denken aan de firewall die voor problemen zou kunnen zorgen:
Ga naar advanced settings,firewall,kies voor minimal security druk op apply.
Standaard wordt al het inkomend verkeer naar je server geblokkeerd door de standaard instelling van de firewall die staat op typical security.

Om poorten open te zetten moet je inderdaad bij virtual lan servers zijn.

BeanBag

Legacy Member
De bbox is geen probleem maar bbox 2 heeft problemen. Ik heb al alles geprobeerd.
Volgens belgacom zit er een beveiliging op tegen hackers, (eigenlijk overbeveiligd)


Inderdaad Belgacom support trekt op niets. Ik ga me gewoon een andere aanschaffen ( aangezien die bbox 2 gratis was)

Nielsvds

Legacy Member
BeanBag zei:
De bbox is geen probleem maar bbox 2 geeft problemen. Ik heb al alles geprobeerd.
Volgens belgacom zit er een beveiliging op tegen hackers, (eigenlijk overbeveiligd)


Inderdaad Belgacom support trekt op niets. Ik ga me gewoon een andere aanschaffen ( aangezien die bbox 2 gratis was)

Die beveiliging tegen hackers kan je zelf op eigen risico ongedaan maken door de geblokkeerde poorten via e-services open te zetten, die door een hacker werden misbruikt. Zie de link die ik postte.
Ik weet niet of je zomaar een alternatieve vdsl 2 modem/router zal vinden.
Tenminste als je ook nog Belgacom tv wil. Voorlopig is naar mijn weten enkel maar vdsl2 modem/routers beschikbaar van avm nl de Fritzbox. Of wil je gewoon een andere

Exit

Legacy Member
adsl2 router/modems = geen probleem
maar vdsl en vdsl2 ga je niet vinden die bruikbaar zijn op belgacom netwerk

benwake

Legacy Member
ik begin toch te twijfelen of het echt aan mijn bbox2 ligt.

Ik heb alles gedaan en dan in eservices ook nog die poorten opengezet om te testen en het lukt nog niet. Ik zal het spel nog eens installeren om er zeker van te zijn dat er daar niets aan scheelt.

Lokaal ook eens proberen, dan weet ik zeker dat alles correct werkt.

benwake

Legacy Member
Als ik mijn vaste pc gebruik als SOF 2 server, moet ik toch de 192.168.1.3 gebruiken als ip.
Dit is wel geen vast IP, hoe maak ik er een vast IP van?
IPv4 settings bij Local Area Network's properties?

Céderieck

Legacy Member
benwake zei:
Als ik mijn vaste pc gebruik als SOF 2 server, moet ik toch de 192.168.1.3 gebruiken als ip.
Dit is wel geen vast IP, hoe maak ik er een vast IP van?
IPv4 settings bij Local Area Network's properties?

klopt helemaal daar de ip's in geven de dns van je router en klaar (:

benwake

Legacy Member
ik heb een vast IP gebruikt, en bvb mijn internet werkt dus het klopt.
Maar SOF2 werkt nog steeds niet.

Op 192.168.1.1 ook onderaan de LAN servers gevonden:
Access to the F@st3464 configuration from WAN
Authorized access: YES
Port: 20100 I guess (20110 ook geprobeerd)

Sending heartbeat to master.sof2.ravensoft.com
master.sof2.ravensoft.com resolved to 63.146.124.45:20110
=> via connect command in SOF2 ook op dit adres proberen te connecteren, lukt ook niet.
Andere IPkes geprobeerd, lukt ook niet
Pingen op bovenstaand adres = time out

Het rare is dat hij toch nog altijd telkens bij LOCAL in de server lijst, mijn server toont met [UDP] ervoor :/
En ik doe nochtans dedicated:internet in de SOF2 menu.

Spel is btw volledig opnieuw geherinstalleerd met de 2CD's zonder RPMPro die ik van vroeger had.

Pfff ... merci voor jullie geduld eh ;)

Xtala

Legacy Member
De WAN configuration mag uitgevinkt blijven, das gewoon om van buitenaf je router te kunnen configgen.

benwake

Legacy Member
Heb eens deftige support gehad van Belgacom, en blijkbaar staat die poort standaard open. Dus het ligt niet aan de BBOX2 ...

Op het internet heb ik eens gelezen dat ze nu de servers maar 1x per dag refreshen. Dus je moet max 1 dag wachten. Maar ik kan nergens nagaan of dit correct is.
Kan iemand met SOF2 eens een server opzetten en zien of hij meteen in de online lijst komt te staan?
Indien nodig contacteer je me via PM en dan msn'en we tesamen om het samen te testen en zien of we elkaars servers kunnen zien, om alle problemen te onderscheiden.

Alvast bedankt :)

Het is opgelost :)

- start lan port op 0 gezet
- Als je server opstart komt hij enkel bij LAN, niet ook bij Internet. De andere zien hem wel bij internet.

Thx aan allen.
Als je wil afkomen, you're welcome (server staat meestal vanaf ~20u online totdat ik andere pc kan gebruiken om server mee te maken)

radical03

Legacy Member
Weet iemand waar ik sof2 kan downloaden? Ik heb het jaren geleden plat gespeeld. Ik zou het nog wel eens willen proberen. Maar heb de cd niet meer en ik denk dat de zoekt toch om dit spel nog ergens te vinden hopeloos werk is.

Saftcore

Legacy Member
weet niet hoor met die b-boxen. De B-box1 was echt een complete ramp en bij de tweede lukt het ook maar half en half...

Leatherfaze

Legacy Member
Wat heb je nu precies allemaal gedaan om het allemaal voor mekaar te krijgen, benwake?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan