Archief - Probleem draadloos internet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Senn0

Legacy Member
Dag iedereen,

Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe pc, en ja er is dus een klein probleempje met mijn internet!

Ik heb volgende pci kaart : Edimax EW-7728In - Wireless 32-bit PCI Card

En dan staat dit er nog : Dlink dwl-700ap, maar dit komt dus van telenet zelf, modem van moterola en nog een switch.

De afstand gaat zo een 15-20 meter zijn, als ik bij de laptop op het internet ga, zie ik dat ik volledig signaal heb, tegenover met mijn pc, dan is dit zwak (2 streepjes). Nu wat kan ik het beste doen ? De pci kaart heeft de laatste drivers geinstalleerd. Zo een signaalversterker zal denk ik niets helpen want de laptop heeft dit probleem dus niet.

Ik zit nu niet thuis, dus als er iets moet getest worden dan zal dit voor namiddag zijn..

edit: overschakelen naar telenet fibernet 40 zou ook wel een optie kunnen zijn, dan krijg je toch een nieuwe router/modem/.. ?

En het is voor te gamen trouwens, altijd al draadloos gehad dus geen problemen voor te gamen.

Bedankt voor de hulp

Ampie

Legacy Member
Overschakelen naar fibernet gaat uw probleem met de afstand niet oplossen. Ik zou eerder opteren voor powerlines.. of kabel trekken indien mogelijk.

Ampie

Senn0

Legacy Member
Ampie zei:
Overschakelen naar fibernet gaat uw probleem met de afstand niet oplossen. Ik zou eerder opteren voor powerlines.. of kabel trekken indien mogelijk.

Ampie

Kabel trekken gaat niet (woon bij mijn vriendin en haar ouders en die mogelijkheid is er niet), over powerlines moet ik dan eens een beetje opzoeken

edit: ok powerline zou dus wel kunnen gaan, maar:

- Kan ik dit enkel doen voor mijn pc ? Er zijn dus nog 2 laptops in huis en die zouden gewoon draadloos internet moeten hebben. Er is ook digitale tv, gaat dit geen probleem zijn ? En ook telefoon, probleem ?

- Het is een redelijk oud huis, dus elektriciteit enzo .. ?

- Zou fibernet hier beter voor zijn ? Dan heb je maar 1 apparaat met de optie om powerline er op aan te sluiten ?

Ampie

Legacy Member
Gewoon
Modem -> switch
Aan de switch uw digitaal tv, ap/router en uw powerlines.. van uw powerline naar uw pc. Dan blijft alles zoals het is en hebt hij uw internet via powerline


Ampie

Senn0

Legacy Member
Ampie zei:
Gewoon
Modem -> switch
Aan de switch uw digitaal tv, ap/router en uw powerlines.. van uw powerline naar uw pc. Dan blijft alles zoals het is en hebt hij uw internet via powerline


Ampie

Ik ga eerst voor gewoon een draadloze oplossing zoeken, die powerlines zal wel werken, maar zoals ik zei is hier de elektriciteit niet echt optimaal .. Dus dat zal ook wel geen goede kwaliteit zijn dan

Dastardly

Legacy Member
zo'n pci kaartjes met enkel achteraan antennes gaan meestal een zwak signaal krijgen wegen de plaatsing (onder een bureau, in een hoekje, ...) als het signaal goed is bij de laptop zou ik gewoon ergens een verlengstukje kopen.

dus dat je een kabel hebt van uw wireless kaart die tot boven op uw bureau kan, met daar dan de feitelijke antenne aan.

Senn0

Legacy Member
Dastardly zei:
zo'n pci kaartjes met enkel achteraan antennes gaan meestal een zwak signaal krijgen wegen de plaatsing (onder een bureau, in een hoekje, ...) als het signaal goed is bij de laptop zou ik gewoon ergens een verlengstukje kopen.

dus dat je een kabel hebt van uw wireless kaart die tot boven op uw bureau kan, met daar dan de feitelijke antenne aan.

Die pci kaart kan ik nog wel veranderen, ken je een goede pci kaart met zo een antenne ? ik had vroeger zo eentje met een aparte antenne met een kabel aan, die je dan kon plaatsen waar je wou .. Maar de dag van vandaag weet ik niet welke nog goed is. Die router is b/g en deze netwerkkaart n, dat mag toch het probleem niet zijn veronderstel ik ?

maxdevis

Legacy Member
b/g en n is geen probleem, je kaart volgt gewoon de router en gebruikt dus enkel g.

een optie kan ook zijn om gewoon je router te vervangen.

Senn0

Legacy Member
maxdevis zei:
b/g en n is geen probleem, je kaart volgt gewoon de router en gebruikt dus enkel g.

een optie kan ook zijn om gewoon je router te vervangen.

Ja, dat zou ik ook denken, maar de laptop heeft hier volledige ontvangst .. Dus ik denk niet dat het probleem dan bij de router ligt ?

mdgf

Legacy Member
Of misschien is wat je laptop genoeg vindt als volledige sterkte volgens je pc maar 2 streepjes waard.
Heb niet veel verstand van wifi, maar gewoon een ideetje.

Senn0

Legacy Member
mdgf zei:
Of misschien is wat je laptop genoeg vindt als volledige sterkte maar 2 streepjes waard op je pc.
Heb niet veel verstand van wifi, maar gewoon een ideetje.

Nu staat er bij mijn pc 36 mbps, op mijn laptop staat er 56 mbps .. Ik denk dus dat er wel degelijk een verschil is .. (spijtig genoeg)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan