Archief - Probleem met Dlink router DIR-615

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

washikiki

Legacy Member
We hebben nu reeds al een tijdje het probleem dat we regelmatig de DHCP moeten handmatig renewen. Doen we dit niet is er geen internet, WEL msn .
Het is dus puur poort 80 (van internet) die niet meer werkt.

Het gaat hier om een Dlink DIR-615, heb deze reeds al eens ingeruild tegen een andere (zelfde model) maar nog steeds hetzelfde probleem.

Nu is mijn vraag, heeft iemand ook dit model en dus ook dit probleem?
Is er de mogelijkheid om dit probleem op te lossen?

Wat ik reeds heb geprobeerd:
- router resetknop indrukken
- fabrieksinstellingen herstellen
- heb ook al eens gebeld naar Dlink technische dienst maar daar krijg ik vooringesproken bericht van een "niet-belg" die slecht nederlands spreekt en een accent heeft van hier tot in shakamaka...

Heb ook al reeds op google eens gekeken, deze persoon had ongeveer hetzelfde voor.
http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=210916

Exit

Legacy Member
firmware upgrade of downgrade al geprobeert?

dhcp in de router vernieuwe of enkel op de pc's?

washikiki

Legacy Member
Exit zei:
firmware upgrade of downgrade al geprobeert?

dhcp in de router vernieuwe of enkel op de pc's?

Nope, heeft geen zin.

DHCP vernieuwen in de router. Heb het al aan verschillende IT'ers gevraagd, maar één voor één zijn ze verbaasd xD.

PureFun

Legacy Member
Indien werkelijk slechts port80 niet werkt kan je checken of upnp portmapping aanstaat en dit uitschakelen.

washikiki

Legacy Member
Upnp is uitgeschakeld voor het moment, zal checken of dit het probleem verhelpt. Alvast bedankt voor de feedback.

upriser

Legacy Member
ik heb ook een dir-615 en had net als jou hetzelfde probleem. hij viel om de paar dagen eens uit( allee ik g-had geen internet)
Na lang zoeken ( op internet en met eigen kennis) denk ik een oplossing hebben gevonden.

de instelling "wan port speed" in de router die op auto 10/100Mbps stond heb ik veranderd naar de snelheid van 10Mbps, toen had ik helemaal geen connectie, Maar bij een vaste snelheid van 100Mbps ondervind ik nu al een maand geen connectieproblemen meer. Dus...

hopelijk werkt deze oplossing ook bij jou. :) Laat me iets weten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan