Senn0
Legacy Member
Again ..
We hebben Telenet Fibernet 40, de telenet modem/router (wifi disabled) en de D-link dir 655 staat er vlak naast die we dus gebruiken als router.
Die D-link zou normaal gezien toch een zeer goed signaal moeten uitzenden ?
Dit is dus niet het geval. Op ongeveer 10 meter heb ik 1/2 balkjes ontvangst op mijn pc (eveneens op een laptop).
5 meter van de router (zelfde verdieping) zijn er 4 balkjes ontvangst (moet toch maximum zijn veronderstel ik?)
Mijn pc heeft deze netwerkkaart :
Edimax Wlan Card (300 mbps, pci) EW-7728In
Samen met EA-MARS 802.11n / MIMO Antenna Relocation Stand
Deze staan zo kort mogelijk bij de router (kabel van 1m ?)
Nu, Het signaal moet een verdieping hoger en komt diagonaal naar de kamer. Hier staat een veranda tussen (probleem?).
Ik zou dit willen oplossen met een access point, is dit een goed idee, of zijn er andere dingen die ik moet proberen ?
We hebben Telenet Fibernet 40, de telenet modem/router (wifi disabled) en de D-link dir 655 staat er vlak naast die we dus gebruiken als router.
Die D-link zou normaal gezien toch een zeer goed signaal moeten uitzenden ?
Dit is dus niet het geval. Op ongeveer 10 meter heb ik 1/2 balkjes ontvangst op mijn pc (eveneens op een laptop).
5 meter van de router (zelfde verdieping) zijn er 4 balkjes ontvangst (moet toch maximum zijn veronderstel ik?)
Mijn pc heeft deze netwerkkaart :
Edimax Wlan Card (300 mbps, pci) EW-7728In
Samen met EA-MARS 802.11n / MIMO Antenna Relocation Stand
Deze staan zo kort mogelijk bij de router (kabel van 1m ?)
Nu, Het signaal moet een verdieping hoger en komt diagonaal naar de kamer. Hier staat een veranda tussen (probleem?).
Ik zou dit willen oplossen met een access point, is dit een goed idee, of zijn er andere dingen die ik moet proberen ?
telenet