Archief - PSU kapot

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DanielG

Legacy Member
Hallo iedereen,

zoals de thread titel zegt, ik denk dat mijn voeding kapot is. Ik heb recent een pc besteld voor mijn ouders van Azerty. Gisteren kwamen de onderdelen toe, ik heb dan de pc in elkaar gestoken. Allemaal goed verlopen, dan ben ik begonnen met Win7 erop te zetten. Dat lukte, dan wat programma's opgezet (Office, VLC, Avast Antivirus). Dan was ik even op youtube aan het kijken met de pc en plotseling viel de pc uit. Een zwart scherm, maar de fans enzo gingen nog door. Ik heb ze dan proberen opstarten en dan kwam de beginscherm van de mobo erop ma startte niet op.
Gereset en dan deed het niets meer. Er kwam niets op mijn scherm, ik kreeg geen POST-beep te horen, ook al waren de fans enzo aan het draaien. Ik heb alle kabels bekeken als ze er goed in zaten en dat was zo. Alles van het moederbord gedaan, HDD en Drive, geen verschil. 1 RAM latje ook geen verschil. Heb dan besloten om de PSU van mijn pc erin te doen en zien als het zou werken en idd het startte nu wel op zonder problemen. Dus ik denk dat het bij de PSU ligt. Kan dit? Of kan het nog iets anders zijn?

Dit zijn de specs van de pc:

- Processor - 1 x AMD Athlon II X4 640 / 3 GHz
- AsRock 880GMH/USB3 R2.0 - Moederbord
- Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD502HJ
- Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 G
- Antec TriCool - Ventilatorhuis - 80 mm 300502687 24
- Xigmatek Asgard III - Midtowermodel - ATX
- Corsair VX450W - Voeding ( intern ) - ATX12V
- Sony DVD Drive
- D-Link Wireless Adapter

Nog één vraagje, ik zou dus de PSU moeten terugsturen, ik heb hier wel nog een oude HP pc'tje hier staan. Zou ik de PSU daaruit kunnen nemen en in de nieuwe pc kunnen steken (er staat 300W max op de label)? Of beter niet?

Alvast bedankt voor jullie hulp,
Daniel ;)

mordaq

Legacy Member
Om 100% zeker te zijn zou ik de voeding een keer in jouw pc steken , maar volgens je uitleg hier is het de voeding hoor.
300 watt zou juist moeten volstaan , ik veronderstel dat je de onboard vga gebruikt.
volgens de berekening kom ik dan uit op een 279 Watt die je nodig hebt .
Groetjes

DanielG

Legacy Member
Ok, ik heb even de voeding in mijn pc gezet en mijn moederbord bleef gewoon beep........... Deed niet verschillende beeps ofzo. Nu ik heb wel een HD 5850 erin en geen onboard. De PSU heeft mr 1 PCI-E aansluiting terwijl de HD 5850 er 2 nodig heeft. Wat betekent dit nu?

mordaq

Legacy Member
Dat je moederbord beep is normaal , je hebt wel degelijk de 2 PCI-E voedingsconectoren nodig . Als je tijd hebt zet die 300 watt voeding die je over hebt in de pc en werk er een paar uurtjes mee . Licht het probleem ergens anders dan gaat dit zich terug voordoen. Blijft hij goed draaien ben je zeker dat het de voeding is , En kan je morgen de voeding terug binnendoen.

DanielG

Legacy Member
Ok maar is dat safe wel? Om die voeding van een merkpc (in dit geval HP), in mijn pc te steken en te gebruiken? Ik gebruik onboard vga.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan