.::DefCon::.
Legacy Member
Ik heb mij dit systeem vrijdag aangeschaft, zoals ik al elders hier vermeld heb.
Mijn eerste bevindingen zijn zeer strak geluid, alles in orde. Had wel last van VEEL ruis int begin, maar bleek dat de controle module niet heel goed aansloot op de woofer/versterker maar dat werd dus al verholpen.
Daarna had ik dus NIKS ruis. (ook niet bij het helemaal opendraaien bij "stilte" , dus wanneer ik niks aan het afspelen was)
Vandaag heb ik het systeem een anderhalf uur aan een stuk redelijk gepusht naar z'n topvermogen, wat overigens zeer leuk was
Maar nu merk ik dat ik wél weer ruis heb. Ik heb alle kabels weer gecheckt enzo, alles zit goed.
Eerst was het een ruis met een zacht, regelmatig constant getik, maar nu is dat weer weg... enkel ruis. Niet storend ofzo, maar wel redelijk goed hoorbaar als ik hem bij "stilte" opendraai.
Hoe komt dit?
a) heb ik het systeem daarstraks teveel gepusht? ik heb net ontdekt dat men nieuwe speakersystemen moet "inrijden" zeg maar (ik spreek in auto-termen
) en men het de eerste weken niet mag pushen... kan het zijn dat ik het nu al een beetje om zeep heb geholpen?
b) is er toch iets mis ergens, moet ik iets laten afkoelen (is overigens al gebeurd, heb alles enkele uren zonder stroom gezet), toch kabel/contactje?
Ik hoor bijvoorbeeld (als ik het heel hard zet, nogmaals; zonder muziek op) een variatie in de ruis als ik mijn draadloze muis beweeg.
Andere info die kan helpen bij analyse:
Als ik mijn volumeregeling op "dempen" zet in windows, is de ruis weg. Dat komt waarschijnlijk omdat de pc dan geen signaal meer zend tout court, neem ik aan? (had dit geprobeerd om te proberen raden vanwaar het probleem zou komen, aangezien uit alle boxen dezelfde ruis komt; het moet dus bij de versterker liggen of module ofzo??)
Kijk op zich is het echt niet erg; ik "panikeer" gewoon een beetje omdat het mij daarstraks en de voorbije dagen wél gelukt was om absoluut géén hoorbare ruis te hebben bij opendraaien van ~.
Alle hulp is welkom!
Mijn eerste bevindingen zijn zeer strak geluid, alles in orde. Had wel last van VEEL ruis int begin, maar bleek dat de controle module niet heel goed aansloot op de woofer/versterker maar dat werd dus al verholpen.
Daarna had ik dus NIKS ruis. (ook niet bij het helemaal opendraaien bij "stilte" , dus wanneer ik niks aan het afspelen was)
Vandaag heb ik het systeem een anderhalf uur aan een stuk redelijk gepusht naar z'n topvermogen, wat overigens zeer leuk was
Maar nu merk ik dat ik wél weer ruis heb. Ik heb alle kabels weer gecheckt enzo, alles zit goed.
Eerst was het een ruis met een zacht, regelmatig constant getik, maar nu is dat weer weg... enkel ruis. Niet storend ofzo, maar wel redelijk goed hoorbaar als ik hem bij "stilte" opendraai.
Hoe komt dit?
a) heb ik het systeem daarstraks teveel gepusht? ik heb net ontdekt dat men nieuwe speakersystemen moet "inrijden" zeg maar (ik spreek in auto-termen
) en men het de eerste weken niet mag pushen... kan het zijn dat ik het nu al een beetje om zeep heb geholpen?b) is er toch iets mis ergens, moet ik iets laten afkoelen (is overigens al gebeurd, heb alles enkele uren zonder stroom gezet), toch kabel/contactje?
Ik hoor bijvoorbeeld (als ik het heel hard zet, nogmaals; zonder muziek op) een variatie in de ruis als ik mijn draadloze muis beweeg.
Andere info die kan helpen bij analyse:
Als ik mijn volumeregeling op "dempen" zet in windows, is de ruis weg. Dat komt waarschijnlijk omdat de pc dan geen signaal meer zend tout court, neem ik aan? (had dit geprobeerd om te proberen raden vanwaar het probleem zou komen, aangezien uit alle boxen dezelfde ruis komt; het moet dus bij de versterker liggen of module ofzo??)
Kijk op zich is het echt niet erg; ik "panikeer" gewoon een beetje omdat het mij daarstraks en de voorbije dagen wél gelukt was om absoluut géén hoorbare ruis te hebben bij opendraaien van ~.
Alle hulp is welkom!

om es goe diene woofer te doen afzien, es zien of het dan nog ruist. Is maar een tip hé, moet je niet echt letterlijk opnemen 