Archief - Raar probleem.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kvn

Legacy Member
Hey,

Sinds enige tijd heb ik last als ik mijn pc 1ste maal opstart hij niet doorstart.
Hij blijft dan blazen. Normaal doet hij dit maar even en boot dan.
Nadat hij opgestart is werkt de pc Perfect,
dan kan ik hem rebooten en heeft hij dit probleem niet meer.
Nu is dit wel lastig want soms zit ik een half uur te proberen voor hij opstart.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt,

Kvn

copycat

Legacy Member
kvn zei:
Hey,

Sinds enige tijd heb ik last als ik mijn pc 1ste maal opstart hij niet doorstart.
Hij blijft dan blazen. Normaal doet hij dit maar even en boot dan.
Nadat hij opgestart is werkt de pc Perfect,
dan kan ik hem rebooten en heeft hij dit probleem niet meer.
Nu is dit wel lastig want soms zit ik een half uur te proberen voor hij opstart.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt,

Kvn

Waar blijft hij juist hangen?
Maakt hij een bepaald geluid?

kvn

Legacy Member
Hij maakt niets van geluid, voor het booten blijft hij hangen dus ik krijg niets te zien op mijn scherm.
Na enkele malen (soms een half uur) proberen start hij gewoon op en werkt hij perfect.

copycat

Legacy Member
Draait de fan op de voeding? Branden er lichtjes op het moederbord?

kvn

Legacy Member
Ja de lichtjes op het moederbord branden even en vallen daarna weg.
De fan van de voeding draait ook.
Ik dacht dat het iets van een aarding probleem was ergens in de case zelf
(goedkope case) kan dit ?

copycat

Legacy Member
Verifieer de kabels die van de voeding naar je disks, moederbord etc gaan.
Best even uittrekken en terug in steken.

Ik vermoed dat het iets met de voeding te maken zal hebben, of eventueel het moederbord.

Moest je nog ergens een andere voeding rond slingeren hebben, deze even proberen.

kvn

Legacy Member
Alle kabels gisterenavond nog nagekeken uitgetrokken en teruggestoken.
Wat ik dan niet snap mocht er iets mis zijn met de voeding of moederbord
dat hij na een paar keer wel opstart en ik alles kan doen van gamen tot ontwerpen enzovoort.

copycat

Legacy Member
Ja das inderdaad wel raar,
Als hij aangestaan heeft en je zet hem dan af, en probeert hem dan weer op te starten.
Lukt dat goed? (Misschien ligt het slecht starten aan het feit dat het een koude start is)

Even de aan/uit knop van je pc nakijken, misschien ligt het slecht contact daar aan.
Het stekertje dat van je moederbord naar de knop gaat even controleren.

kvn

Legacy Member
Nadat hij de 1ste maal geboot is en zet hem daarna af en trek hem uit de stekkerblok werkt hij altyd van de eerste keer.
Ik dacht ook dat het slecht contact geeft (de aan/uit knop).
Daarom was ik van plan om al is een nieuwe case te kopen.

Alvast bedankt voor de reacties.

copycat

Legacy Member
kvn zei:
Nadat hij de 1ste maal geboot is en zet hem daarna af en trek hem uit de stekkerblok werkt hij altyd van de eerste keer.
Ik dacht ook dat het slecht contact geeft (de aan/uit knop).
Daarom was ik van plan om al is een nieuwe case te kopen.

Alvast bedankt voor de reacties.

De knop is zo moeilijk uit te sluiten.
Maar het lijkt wel zo dat de pc een probleem heeft met een cold boot.

2th opinion needed =D

kvn

Legacy Member
Ja dit leek mij ook.
Maar dan het rare is dat hij soms wel gewoon opstart van de eerste keer.

copycat

Legacy Member
kvn zei:
Ja dit leek mij ook.
Maar dan het rare is dat hij soms wel gewoon opstart van de eerste keer.

Beste,

Ik heb nog eens even rondgekeken en ik vermoed dat het toch de voeding zal zijn.
Heb je eventueel een voeding van iemand die je mag lenen voor eens te testen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan