Psy
Legacy Member
Een zeer raar probleem, ik zit met een Iiyama e2207WSV (1680*1050) (VGA) LCD Monitor die'k al een jaar of twee heb.
Heb nu onlangs een nieuwe setup gekocht, waaronder een Ti560 die'k nu in m'n oude setup eens ingestoken heb.
Voeding is nieuw, CoolerMaster GX750, toch redelijk oké volgens reviews dus daar ligt het hopelijk wel niet aan.
Als ik bv Crysis2 speel, krijg ik op deze monitor een soort van horizontale bars waarvan de intensiteit lijkt te verhogen wanneer de framerate dropped, daarom dacht ik dat er een probleem was met de videokaart, maar als ik deze aansluit op zowel m'n oude 19inch LCD (1280*1024) of op m'n LCD tv (1080p) lijkt het probleem zich niet voor te doen, of is het in ieder geval toch niet merkbaar.
Zeker aangezien de framerate op de tv omwille van de iets hogere resolutie de videokaart toch iets meer moet presteren, zou het daar toch makkelijker merkbaar moeten zijn, maar niet dus.
Ervoor op m'n HD4850 van ATI had ik dat probleem dus totaal niet voor (maar zat toen ook nog met een andere voeding)
Word er irritant van omdat het m'n hoofdmonitor is en ik krijg telkens lichte hoofdpijn als ik ervoor zit, het voelt aan alsof de refreshrate niet oké is, maar alles staat normaal toch correct ingesteld. :/
Heb al allerhande dingen zitten zoeken via google maar toch niet echt iets wat bij deze specifieke situatie hoort, vooral omdat het op andere monitors niet lijkt voor te komen, en omdat het verergert naarmate de framerate dropped, wat het nog vager maakt.
Heb nu onlangs een nieuwe setup gekocht, waaronder een Ti560 die'k nu in m'n oude setup eens ingestoken heb.
Voeding is nieuw, CoolerMaster GX750, toch redelijk oké volgens reviews dus daar ligt het hopelijk wel niet aan.
Als ik bv Crysis2 speel, krijg ik op deze monitor een soort van horizontale bars waarvan de intensiteit lijkt te verhogen wanneer de framerate dropped, daarom dacht ik dat er een probleem was met de videokaart, maar als ik deze aansluit op zowel m'n oude 19inch LCD (1280*1024) of op m'n LCD tv (1080p) lijkt het probleem zich niet voor te doen, of is het in ieder geval toch niet merkbaar.
Zeker aangezien de framerate op de tv omwille van de iets hogere resolutie de videokaart toch iets meer moet presteren, zou het daar toch makkelijker merkbaar moeten zijn, maar niet dus.
Ervoor op m'n HD4850 van ATI had ik dat probleem dus totaal niet voor (maar zat toen ook nog met een andere voeding)
Word er irritant van omdat het m'n hoofdmonitor is en ik krijg telkens lichte hoofdpijn als ik ervoor zit, het voelt aan alsof de refreshrate niet oké is, maar alles staat normaal toch correct ingesteld. :/
Heb al allerhande dingen zitten zoeken via google maar toch niet echt iets wat bij deze specifieke situatie hoort, vooral omdat het op andere monitors niet lijkt voor te komen, en omdat het verergert naarmate de framerate dropped, wat het nog vager maakt.