Archief - RAM memory wss kapot

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Turtle

Legacy Member
Hallo,

ik heb nu al een tijdje mijn nieuwe pc.
hierzin zit dit OCZ Platinum Dual Channel Kit @ Azerty geheugen (8 Gb).
(http://www.ocztechnology.com/ocz-ddr3-pc3-10666-platinum-low-voltage-dual-channel.html)
Nu krijg ik al ongeveer vanaf het begin (van zolang ik me kan herrineren) fouten en 'the bleu screen of death'.
Ik heb een memory diagnose gedaan en aan onderstaande screenshots tezien is het niet echt hoe het zou moeten zijn denk ik dan.
Kent er iemand nog een programma om RAM memory te testen zodat ik kan aantonen dat het een hardware fout is. (memtest 86+ ? Memtest86+ - Advanced Memory Diagnostic Tool)
ik heb nooit het voltage of dergelijke verranderd.
Kan ik, indien ik kan aantonen dat het om een hardware fout gaat, nieuw geheugen 'eisen' ?
Iemand anders dit al eens voorgehad ? suggesties om tedoen ?


Alles is meer dan welkom !


Alvast bedankt,


Lucas



Andere specs:
Geheugen: OCZ Platinum Dual Channel Kit
CPU: Intel Core i7 i7-860 / 2.8 GHz -
Mobo: Gigabyte GA-P55M-UD4 - Moederbord - micro ATX - iP55
GPU: HIS 5770 Ice Q5 - Grafische adapter - Radeon HD 5770
SSD: Kingston SSDNow V-Series

Screenshots:
http://i54.tinypic.com/11bhisg.jpg
http://i54.tinypic.com/16jd49.jpg
http://i56.tinypic.com/ac98nq.jpg
http://i56.tinypic.com/m55op.jpg
http://i53.tinypic.com/2m4qd04.jpg

edit:
Het lijkt misschien raar maar telkens ik een error krijg, zet ik mijn pc helemaal uit (voeding af!) en wacht tot het ledje op men mobo uitgaat, als ik daarna mijn pc weer opstart is alles weer normaal.
Dit is altijd het geval, ik moet dus elke keer mijn pc 2 keer opstarten, 1 keer voor hem die fout te laten geven en 1 keer om dan effectief op te starten.

Obscurax

Legacy Member
Of wel is je gehuegen stuk of wel je geheugen bank, om 100% zeker te zijn kun je, je memory in een andere moederbord testen.
Ik gok op het geheugen zelf.
Indien dit het geval is, garantie claimen.

Turtle

Legacy Member
ik heb niet direct een ander moederbord dat ik kan gebruiken hiervoor :s
raad je me aan om memtest86+ (of een ander programma?) te runnen en zien wat hieruit komt ? met alle latjes (4x2gb) of 4 keer de memtest met elke keer een ander latje ?

geheugenbank = het slot van het memory ?


alvast bedankt voor de snelle reactie !

Obscurax

Legacy Member
Ik zou de latjes afzonderlijk testen en kijken welke fouten heeft, zo kun je terwijl uitsluiten of de bank van het geheugen geen problemen geeft. (idd het slot)

Ga ook eens na of alle timings, voltages ingesteld zijn zoals voorgesteld door de fabrikant, het is niet omdat je er niet aan gekomen hebt dat ze juist staan.

Turtle

Legacy Member
een idee hoelang het duurt voor zo een test voor een 2 GB latje ? ik zou vandaag nog moeten werken voor school dus doe ik het mss beter 'snachts ...
timings zal ik dadelijk nakijken!

Turtle

Legacy Member
voor 2 gb ram ? :o En komt er een log-file ergens als ik die memtest86+ laat lopen ?(nog nooit memtest96+ gebruikt)

is de test na +/- 8 uur gedaan dan of ???

Obscurax

Legacy Member
Er komt enkel te staan of uw test passed is of failed, geen log.
De test stopt ook niet.
Vanaf er failed staat mag je de test stoppen.

Turtle

Legacy Member
bedankt dat je er al van uitgaat dat het 'failed' zal zijn :D:P
vannacht test ik het eerste latje ram

thanks !

Ik ben momenteel bezig met memtest86+ voor het eerste latje van 2GB
Ik heb het bericht " *****Pass complete, no errors, press esc to exit***** " gekregen en nu heb ik 1 pass, zoals je op onderstaande foto kan zien. (in die rij rechts)
Is dit nu genoeg om zeker tezijn of er een fabricagefout/hardwarefout is of niet ?
If not, hoeveel 'passes' zou ik hem dan laten doen ?


http://i51.tinypic.com/2nlreqv.jpg


edit;
uit onderstaande post ben ik dus teweten gekomen dat een minimum van 10 passes normaal gezien voldoende zou zijn ... bij deze laat ik hem dus vannacht rustig doordoen!
Ik ben ook teweten gekomen dat niet elk RAM geheugen bij elke component hoort en dus niet compatibel is met alles. Hoe kan ik dit nagaan of dit het geval zou zijn ?

bron; http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=409152]

tijd voor een update:

Ik ben momenteel bezig aan het 4de en laatste latje ram van 2Gb.
Hieronder de uitslag van de vorige

Nummer 1:
http://i56.tinypic.com/w8b4p1.jpg
net geen 10 passes, geen errors
afgesloten omdat ik dan vannacht nog een ander latje kon testen

nummer 2:
http://i55.tinypic.com/2h2kvw9.jpg
vanaf eht begin kwamen er errors op, dit bleef maar stijgen en de rode lijntjes bleven komen! bijna 2mil errors, helemaal niet normaal dus
afgesloten na 1 cycle omdat 1 rood lijntje/error er eentje teveel is!

nummer 3:
http://i51.tinypic.com/2wh2pue.jpg
Na 9u10 en bijna 24 passes nog steeds geen enkele error

nummer 4:
deze is nog steeds bezig, momenteel 1u gedaan, 3 passes, geen errors
zal ik nog even laten draaien om zeker tezijn !


Ik heb elk latje in hetzelfde slot getest dus aan dat slot is er zeker niets fout.
Ik denk niet dat ik bij het laatste latje nog een fout zal krijgen aangezien ik bij nummer 2 direct en on onderbroken errors kreeg.
dus 1 latje is kapot, wat raden jullie me aan ? garantie claimen dat sowieso, maar alle 4 terugsturen of alleen het latje dat kapot is ? dingen waarop ik moet letten ?

edit;
indien ik alleen het kapotte latje opstuur voor garantie kan ik dan met 3 van de 4 latjes (6Gb dus) mijn computer nog gebruiken of gaat dit problemen geven met dual channel of iets anders ?

ondertussen is het laatste latje ook de 10 cycles gepasseert, geen errors gevonden !
1 latje is dus kapot en heb bij azerty.nl al een RMA ingedient om voor alle 4 de latjes garantie te krijgen.

momenteel gebruik ik de pc met 4Gb ram (geen 6 omdat ik denk dat het problemen gaat geven, aangezien je sets van 2 latjes moet kopen bij dual channel memory...

ik hou jullie op de hoogte!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan