Archief - Random BSOD -.-

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hannelore

Legacy Member
Hey! :help:

Ik heb een probleem met mijn laptop met Windows Vista 32bit, nl. willekeurige BSODs. Er is geen specifieke actie die dit oproept of zo, het gebeurt op afwisselende momenten.
Meestal krijg ik de error code 'MEMORY_MANAGEMENT', maar daarstraks kreeg ik alles, behalve zo'n dergelijke code, en werd er ook nx 'gedumpt' of zo.

Ik heb al memtest86, hardware testen etc laten lopen, maar die gaven allemaal aan dat er nx mis was.

Dit zijn mijn specs:
Dell Inspiron 1720 Windows Vista 32bit
- Intel Core 2 Duo T9300 @2,50 Ghz Penryn
- 2 x 2GB 667Mhz Ram
- NVidia 8600M GT (Kan het hier iets mee te maken hebben? Ik weet dat er veel chips van deze reeks slecht waren..)


Alvast bedankt!

Gelieve niet in te moeilijke pc taal te praten want ik ken niet superveel van computers :p

Davion

Legacy Member
Als die 8600M GT problemen zou geven, dan zou je op de BSOD's vooral fouten zien van "nv4_disp.dll" of "nvdkmm.dll" ofzo :)
Heb je onlangs iets verandert aan drivers ofzo ?

Hannelore

Legacy Member
Goh, alleen maar die van m'n videokaart geüpgrade denkik..

Even wat extra info:
Ik heb in augustus mijn C partitie geformateert en windows Vista terug geïnstalleerd omdat m'n laptop om de x-aantal seconden even bleef hangen.
Sinds september t.e.m november heb ik af x toe BSOD's gehad, en vervolgens van dan tot vorige week geen meer. Vorige week kreeg ik ineens terug eens(niets speciaal gedaan), en dan daarstraks nog eens.

Hannelore

Legacy Member
Yup normaal wel, ik heb een hele serie aan drivers meegekregen bij m'n laptop, die heb ik allemaal geïnstalleerd, en dan via de dell website heb ik op mn modelnummer nog kunnen zoeken naar drivers en die ook terug geïnstalleerd!

Ik neem aan dat ik gwn terug moet formateren wss? :sad:

Bedankt al voor alle hulp tot nu toe!

GTXpower

Legacy Member
cpu & grafische kaart temperatuur? ( speedfan )kijk ook eens in je bios of er shared videomemory staat, zet deze is opt laagste dan. Als je u pc opzet, direct F2 duwen, als dat niet lukt, probeer dan is op del(ete). Dan ga je een schermpke binnen, das uwe bios.

JohnnyricoMC

Legacy Member
Kijk, ik wil geen doemdenker spelen maar enkele weken geleden kreeg ik ook af en toe zo'n memory management BSOD's met mijn vorige notebook, win7 x64 en die had ook een 8600M GT. Vorige week heeft die GPU er de brui aan gegeven, dus als het probleem zich na een reinstall blijft voordoen, lijkt het me best dat je wat geld opzijlegt voor een nieuwe notebook.

SVW

Legacy Member
Krijg je die blue screens vaak? En telkens bij zwaar spel/film.

Probeer anders een u videokaart te uninstallen (bij apparaatbeheer de graka disablelen).

Ge gaat dan wel terugvallen op kei slecht beeld ma laat da wa staan en zie of ge nog een blue screen krijgt.
Dan kunde alvast zien of de graka de oorzaak is.

Wa ook een mogelijk is is een ramlatje eruit halen (als het bv 2*2 of 2*1 is).
En zien of het aan een van die 2 ligt. Als er maar een latje is gaat dit uiteraard niet.

Probeer zeker ook eens een ubuntu live cd. Dan zie ge ook of het mss driver gerelateerd is.

GTXpower

Legacy Member
JohnnyricoMC zei:
Kijk, ik wil geen doemdenker spelen maar enkele weken geleden kreeg ik ook af en toe zo'n memory management BSOD's met mijn vorige notebook, win7 x64 en die had ook een 8600M GT. Vorige week heeft die GPU er de brui aan gegeven, dus als het probleem zich na een reinstall blijft voordoen, lijkt het me best dat je wat geld opzijlegt voor een nieuwe notebook.

en garantie dan? :unsure:

JohnnyricoMC

Legacy Member
GTXpower zei:
en garantie dan? :unsure:

Als ge die nog hebt, de mijne was 3.5 jaar ofzo, dus anderhalf jaar buiten garantie. 'k wist niet dat er de afgelopen 2 jaar nog notebooks met 8600m-reeks verkocht werden :s

Hannelore

Legacy Member
srry voor de afwezigheid, was druk me examens bezig en beetje vergete :s

Update: Net weer een BSOD gehad, maar ik denk dat ik misschien al een idee heb wanneer het gebeurt. Ik kreeg weer geen foutmelding, maar het gebeurt precies altijd wanneer ik een paar browser vensters openheb staan, en dan YouTube filmpjes begin te zien.
De stopcode eindigde op iets als 0x00008408 (kben zeker over de '8'en).. de volgende keer neem ik een foto!
Misschien dat dat een goede hint is? Ik ga nog wat proberen te Googelen over dit probleem!

Ik heb hier nog garantie op, maar het probleem is dat ik m'n laptop niet kan missen. Het is m'n enige toestel, en heb het nodig voor school (ik doe Toegepaste Informatica)!

Alvast bedankt!^^

razick_killer

Legacy Member
een foto nemen is niet echt nodig,gewoon even pen en papier schrijf alles op en post het/google het even.

nu ik heb ongeveer hetzelfde mee gemaakt(random bsod en dan meer bij zwaardere toepassingen)bleek dat men moederbord aan het gaan was!

nu ik zou die handel binnen brengen als je nog garantie hebt!
want ik denk dat dit zal uitdraaien op een oei nu doet hij het helemaal niet meer...
probeer desnoods van iemand die je kent een laptop te lenen.

Hannelore

Legacy Member
De kans zit er in dat ik deze week/volgende week een nieuwe laptop koop denkik.
Dan ga ik eerst een format doen en als die dan nog tilt slaagt smijt ik hem binnen!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan