Archief - Random BSOD: zelf oplosbaar of binnendoen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gilly

Legacy Member
Hallo, ik heb sinds de aankoop van mijn laptop random bsod's.
in het begin was dit een keer om 3 weken ofzo maar de laatste tijd begint het veel frequenter voor te vallen (om de week ofzo, soms zelfs minder)
zodanig dat dit mij begint te storen.
Nu is mijn vraag, als ik deze binnendoe bij medion is wordt dit dan onder garantie hersteld ? (is +- 6 maand oud , ik had bsod al van bij de start)

dit zijn alle errors die ik krijg
Zippyshare.com - report.html


Graag hulp gewenst.
bedankt alvast! :niceone:

NeverwinterX

Legacy Member
Dat zijn wel zeer veel verschillende bsods waarvan sommige ernstig. Doet vermoeden dat het een hardware fout is zoals iets met het RAM geheugen. Als de pc binnen garantie valt, kan je hem natuurlijk gewoon terugbrengen. Maar misschien is het wel handig om te proberen te bepalen wat precies de oorzaak is, want in sommige winkels doet men soms maar wat...
Met whocrashed of de windows debugging tools of BlueScreenView kan je de .dmp files bekijken op zoek naar de oorzaak. Memtest86 of een dergelijke test tool kan je gebruiken om je ram te testen.

Gelijkaardig: http://forums.whirlpool.net.au/archive/1355333

Aap

Legacy Member
Op alle computerdelen is er een wettelijke garantie van twee jaar. (dacht ik)

Uit je foutmeldingen kan ik afleiden dat er problemen zijn met zowel de grafische kaart als cpu/geheugen. Probeer de grafische kaart te updaten. Als je dan nog problemen hebt, kun je nog altijd gerust je laptop "binnenbrengen".

Met prime 95 kun je de stabiliteit testen van je laptop. Stopt de testen ("torture test") daar, dan is er probleem met cpu/geheugen.

gilly

Legacy Member
gunnie zei:
Heb je de windows al eens opnieuw installed?

ja heb ik gedaan met de recovery disk. maakt dat verschil met een clean install?
anders ga ik eens formatteren en er dan windows7 opsmijten.


heb 2 maand geleden driver update programmake gedownload en al mijn drivers zijn up to date.
heb daarnet een bsod gehad met iets met usb. (paar dagen geleden had ik mijn usb geupdate)

memtest heb ik al gedaan en ik had geen errors.
die andere testen zal ik eens doen!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan