Archief - rare dingen, echt hulp nodig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the_fonny

Legacy Member
ik heb onlangs een nieuw pc'tje gekocht
met een geforce 6800gt erin
ma de voeding was te zwak en nu heb ik
een zwaardere voeding van 430W
nu start men pc wel op met beeld, ma soms
ook ni. en als hij wel beeld geeft slaagt hij uit en
geeft zo blauwe beeld met allemaal kleine blokskes???

is die kaart nu kapot ofwa??

den Acid Burn

Legacy Member
van welk merk is die zwaardere voeding??

doet hij dat ook bij een koude start? zoniet wordt je cpu of graka te heet.

probeer anders eens met een andere grafische kaart.

steekt die vierkante witte stekker in op je mobo? de zogenaamde 12v stekker (eentje met 4 gaatjes)

the_fonny

Legacy Member
geen idee der sta nix op man
gewoon da maakt zelfs ni uit warme of koude start
en met een andere kaart werkte hij wel
ma ja alsk weeral die kaart moet afgeven voor
garantie kan ik er 27 maand op wahcten :s

troid

Legacy Member
Waarschijnlijk onbekende merkvoeding; die crash heb ik ook soms als men temperatuur te hoog oploopt. Controleer eens hoe hoog je temeratuur is vlak voor de crash ( in nvidia drivers kan je de temperatuur zien ). Zie eens of je fannetje op je 6800gt draait.

Troid

the_fonny

Legacy Member
hij gaf terug beeld en de fan draaide op de kaart
en die van de processor ook
ma net voor hij uitviel en da raar beeld geeft
hoor ik de koeling van de graka afzwakken

the_fonny

Legacy Member
ben eindelijk terug in windows geraakt, de temp van de kaart is 51°C
en blijft stabiel omgevingstemperatuur is 34°C

JackF

Legacy Member
Die no-name voeding is zeker een minpunt. Bepaalde no-name voedingen van 400 en meer watt doen het pakken minder goed dan een kwaliteitsvoeding van 300W.

the_fonny

Legacy Member
ma het minste da ik precies beweeg ofzo dan is da raar beeld der en herstart de pc

JackF

Legacy Member
Heb je al es een andere AGP kaart geprobeerd ?
Ik blijf toch je voeding verdenken van lage kwaliteit en stabiliteit.
Die 6800 GT's en je CPU zijn eisen echt veel van je voeding

the_fonny

Legacy Member
met een andere macheert hij zo heb toch al tenminste xp kunnen installeren
zijn da deftige voedingen die op www.jacobshans-it.be staan?
dak ineens gesteld ben he

***ARF***

Legacy Member
als ik van diene site moet kiezen zien ik er enkel Antec goe uitspringe

JackF

Legacy Member
Ik kan je garanderen dat Jou Jye voedingen minstens even goed zijn dan die Antecs. Ze zijn misschien minder bekend maar producenten zoals Aopen, Asus en Gigabyte alsook verschillende serverproducenten gebruiken deze voeding als referentievoeding.

slijpschijf

Legacy Member
JackF zei:
Ik kan je garanderen dat Jou Jye voedingen minstens even goed zijn dan die Antecs. Ze zijn misschien minder bekend maar producenten zoals Aopen, Asus en Gigabyte alsook verschillende serverproducenten gebruiken deze voeding als referentievoeding.

Jou Jye 460W ATX passive PFC P4

en dit is dus een passief gekoelde? Lijkt mij wel interessant als het nog eeen goede voeding erbij is :)

Kenshi

Legacy Member
slijpschijf zei:
Jou Jye 460W ATX passive PFC P4

en dit is dus een passief gekoelde? Lijkt mij wel interessant als het nog eeen goede voeding erbij is :)

Passive PFC = niet hetzelfde als passief gekoeld. Tegenhanger is Active PFC en dat maakt uw voeding verbruik efficiënter of zoiets.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan