Archief - Router probleempje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

musicmouse

Legacy Member
Ik wil een Siemens SX-762 als draadloze router gebruiken achter mijn Ziggo kastje. Het is van oorsprong een ADSL apparaat, maar ik zet het ADSL gedeelte uit door in te stellen dat internet via ethernet komt. Het werkt een klein beetje en ik zou graag feedback hebben wat er mis gaat.

Op één computer (met Windows 7) kan ik niet internetten, maar ik kan wel de instelllingen veranderen (192.168.2.1). Het netwerkschema geeft aan dat er wel een verbinding is met de SX762 maar geen verbinding tussen de SX-762 en het internet.

De andere computer (ik heb hem maar kort bekeken maar het leek XP) heeft wel internet. Echter, als ik het instellingen adres 192.168.2.1 intik kan hij het niet vinden en wordt uiteindelijk de zoekmachine aangesproken.

Ik vermoed dat de tweede computer er als eerste bij was, maar voor de rest heb ik hier geen verklaring voor.

Exit

Legacy Member
je gebruikt een router dus als switch
de 1 heeft een internet ip (en kan niet op de router), de andere een lokaal ip en kan wel in de router.

musicmouse

Legacy Member
Dank je voor de uitleg. Ik begrijp het iets beter maar nog niet helemaal.

Wat maakt dat de ene pc een lokaal ip adres kiest en de ander een internet adres? Eén van de pc's heb ik niet gecheckt maar de ander stond gewoon op automatisch ophalen van het ip adres.

Ik begrijp het verschil tussen router en switch in dezen niet zo. Ik heb in de handleiding van het apparaat gekeken maar daar vind ik geen optie waar ik kan kiezen tussen router en switch. Het apparaat staat bovendien in zijn default stand.

Exit

Legacy Member
de ziggo zal modem/router combi zijn wrs

als je dan een 2de router erachter plaats stel je deze best in als switch(+ap) ipv als router
login in op die router, zet dhcp uit en zet zijn lan ip in de range van de ziggo router.

musicmouse

Legacy Member
Dank je voor de uitleg.

Het uitzetten van de DHCP snap ik.

Wat ik nog niet begrijp is het zetten van de lan ip van de SX762 in de range van de Ziggo router. Ergens klinkt het logisch, maar waarom kon die ene computer zonder dat dat was ingesteld toch op internet komen?

Exit

Legacy Member
welk ip krijgt de pc die op internet kan?

is die verbonden op de ziggo of ook op de andere router?
staat ip op autom of manueel ingesteld op de pc's?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan