Archief - Router resetten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

R3L4X

Legacy Member
Exit zei:
je raakt niet in desettings omdat dat een internet ip is, geen lokaal ip.

zeker dat de verbindingen goed zitten (modem in de internet/wan poort?)
eens router uitzetten en terug aanzetten, test opnieuw
normaal moet je ip 1921.68.x.x zijn en gateaway 192.168.x.1

Kabels zitten allemaal goed, heb hem terug aan-uit gezet en IP/Standaardgateway zij niet 192.168.x.x of 192.168.x.1

Heb het eens goed bestudeerd en blijkbaar zijn het 3 bakjes die aan de modem hangen : DWL-G700AP (voor wireless) - en dan 2 dezelfde : DES-1005D

Exit

Legacy Member
dus 2 switchen en een AP, je hebt dus geen router

daarom is het logisch dat je niet in die AP kan
zet je ip eens op handmatig
neem bvb 192.168.0.2 - 255.255.255.0

surf daarna naar 192.168.0.50
stel in wat je wil
opslaan en daarna je ip (en dns) terug op autom zetten

omdat die AP geen dhcp uitstuurt zit je niet in de range van die AP en ken je er niet op inloggen tenzij je het ip dus aanpast om erin te raken.


dit is de emulator ervan
http://support.dlink.com/emulators/dwlg700ap/
ip van die telenet AP is dus 192.168.0.50

R3L4X

Legacy Member
Exit zei:
dus 2 switchen en een AP, je hebt dus geen router

daarom is het logisch dat je niet in die AP kan
zet je ip eens op handmatig
neem bvb 192.168.0.2 - 255.255.255.0

surf daarna naar 192.168.0.50
stel in wat je wil
opslaan en daarna je ip (en dns) terug op autom zetten

omdat die AP geen dhcp uitstuurt zit je niet in de range van die AP en ken je er niet op inloggen tenzij je het ip dus aanpast om erin te raken.


dit is de emulator ervan
http://support.dlink.com/emulators/dwlg700ap/
ip van die telenet AP is dus 192.168.0.50

Dus kabel in die AP steken en dan?

Exit

Legacy Member
hoeft niet met kabel verbonden te zijn

je kan ofwel de kabel verbinden met de ap ofwel draadloos

daarna zoals gezegd
het ip van de pc (draadloze netwerkkart of netwerkpoort van de kabel, naar gelang hoe je verbindt) moet je op handmatig ip instellen zoals hierboven staat
dan kan je erop inloggen

krisse5844

Legacy Member
Exit zei:
je raakt niet in desettings omdat dat een internet ip is, geen lokaal ip.

zeker dat de verbindingen goed zitten (modem in de internet/wan poort?)
eens router uitzetten en terug aanzetten, test opnieuw
normaal moet je ip 192.168.x.x zijn en gateaway 192.168.x.1

Waar ergens kan ik dat instellen? Moet ik de kabel id AP of in een vn die switches steken?

Sakke1994 zei:
Waar ergens kan ik dat instellen? Moet ik de kabel id AP of in een vn die switches steken?

Ip adres handmatig instellen in windows doe je zo;) :

Hoe kan ik een vast IP-adres instellen in Windows Vista? - Solcon Internetdiensten B.V.

Juist zien dat je de juiste neterkkaart gaat instellen . Hangt er vanaf of je via wifi of utp verbonden bent ( twee verschillende netwerkkaarten ) .

Ok ben er al ingeraakt en heb de wireless terug beveiligd, is het mogelijk om de poorten ergens open te zetten want ik zou 25565 open moeten krijgen voor Minecraft
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan