Archief - Sites geven invalid URL geven tot ik pc herstart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Assioso

Legacy Member
Ik had dit probleem een hele tijd geleden al eens in het softwareforum geplaatst, maar er is nog geen oplossing gekomen, persoonlijk denk ik dat het probleem met de switch te maken heeft, hier nog eens de uitleg;

"Zit al enige tijd met dit probleem, maar nu begint het me echt te irriteren...
Dus het gebeurt vooral wnn ik naar sites als Facebook, Youtube en Google ga. Dan krijg ik deze melding "Invalid URL / The requested URL "/", is invalid.
Reference #9.65270ac3.1283972060.413a3e4f" en de website zal niet meer werken tot ik de pc herstart.

Ook gebeurt het soms dat ik op facebook wil en de explorer steeds naar myspace blijft gaan

Het probleem is bij alle pc's op ons thuisnetwerk; mac, laptops en desktops
We hebben Telenet internet met modem naar een switch die dan naar een linksys router gaat."


Heb al verschillende keren geprobeerd modem/switch/router te herstarten, maar dat heeft niets geholpen.
Heb ook al 2 opstellingen geprobeerd; eerst modem -> switch (digicorder) -> router (pc's en laptops draadloos) ALSOOK modem -> switch (digicorder + vaste pc's) -> router (laptops draadloos). Het probleem blijft op beide manieren bestaan

Volgens mij heeft het dus iets te maken met de switch, maar deze kan ik er spijtig genoeg niet permanent tussenuit gooien omdat ze hier thuis dan die film a la carte opties enz op de digicorder verliezen.

Iemand een oplossing?

Exit

Legacy Member
switch zelf doet niet veel dan 1 poort naar meerdere omzetten.

is het op meerdere pc's?
indien 1 pc => netwerk driver eens updaten
indien meerdere pc's, eens zonder switch werken als test of een andere swtich zetten (of eens telenet contacteren of ze die niet kunnen vervangen om zeker te zijn)

Assioso

Legacy Member
Exit zei:
switch zelf doet niet veel dan 1 poort naar meerdere omzetten.

is het op meerdere pc's?
indien 1 pc => netwerk driver eens updaten
indien meerdere pc's, eens zonder switch werken als test of een andere swtich zetten (of eens telenet contacteren of ze die niet kunnen vervangen om zeker te zijn)

Het gebeurt idd op alle pc's die op het thuisnetwerk zitten. Telenet deze laten vervangen zal wrs geen optie zijn omdat deze kwam bij de originele installatie x aantal jaar geleden.

Ik zal voorlopig de switch ertussenuit gooien en kijken wat dat geeft

Thnx

Gisteren de switch ertussenuit gegooid, en vandaag deed het zich weer voor.
Het ligt dus niet aan de switch ...
Invalid URL

The requested URL "/", is invalid.
Reference #9.1f270ac3.1294246164.b6b2e38

Exit

Legacy Member
wel nog met de router verbonden?
ook als je via de switch verbonden was viel het voor, dan eerder richting de modem kijken en dus eens met telenet contact opnemen denk ik

Assioso

Legacy Member
Exit zei:
wel nog met de router verbonden?
ook als je via de switch verbonden was viel het voor, dan eerder richting de modem kijken en dus eens met telenet contact opnemen denk ik

Ja, momenteel is de router dus rechtstreeks met de modem verbonden en alles daarop aangesloten. Ik dacht dat het ofwel de switch of eventueel de router was, aangezien het probleem begonnen is na dat deze 2 apparaten bij in de opstelling gekomen zijn. Voordien is dit nooit voorgevallen.

Zal eens met Telenet bellen deze namiddag
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan