Archief - Sony Vaio

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cpt. Awesome

Legacy Member
Hallo,

ik heb eens de algemene regels gelezen van de buy and sell forums, maar ik had nog een vraagje voor ik mijn product daarop aanbied.
Het is de eerste keer dat ik iets tweedehands op het internet smijt dus ik ken de 'regels' niet zo goed.

Ik word sterk aangeraden voor mijn studies een macbook te kopen. Ik heb jammer genoeg in het voorjaar (rond april denk ik) nog maar net een serieuse Laptop aangekocht. Ik zou deze dus willen verkopen zodat ik mijn macbook kan aankopen. Ik had geen flauw idee van hoe ik dit moet doen, welke prijs ik moet vragen enzovoort.

Het gaat over een Sony Vaio VPCF1 Laptop. Ik heb de laptop dus nog maar een maand of 4 in bezit. Ik heb die aangekocht bij de officiele Sony website en heb daar dus bevestiging van en garantie/factuur enzo ...
De specs van de Laptop staan hieronder. Verder valt nog te zeggen dat er NIETS mis mee is en in (bijna) perfecte staat (op wat stof en mss kleine krasjes erop) is.
De Laptop is echt een super ding, heel krachtig, wordt nie te warm als je er mee gamet ofzo. Jammer genoeg heb ik niet genoeg geld om deze te houden EN een MacBook aan te schaffen....

Sony Vaio:
- Intel Core i7 Q740 @1.83 GHz (tot 2.9GHz met Intel Turboboost)
- 8 GB DDR3 RAM-geheugen aan 1333MHz
- NVidia GeForce GT 425M met 1GB Dedicate Memory
- FULL HD (1920x1080 60Hz) Backlit LED-scherm.
- Pioneer BD-RW (BDR-TDO3) (BlueRay dus)
- 500GB Harde schijf aan 7200RPM
- 2x USB 3.0 + Sata/USB2.0 combo poort + USBmini
- Audio/Headphone Jacks
- SD-slot reader
- HDMI-port + VGA-port + Display-port
- Islandstyle keyboard AZERTY (zoals apple)
- Officiele Win7 64-bit Nederlands
- (rest moet je maar vragen)

De touchpad en toetsen zijn nog niet afgesleten, alle knoppen werken nog perfect...
Ik doe hem enkel weg voor mijn studies.
Ik had hem nieuw gekocht aan 1700 euro (rond april), dus had ik gedacht aangezien er niets mis mee is en nog in garantie valt enzo rond de 1400 euro.
Zou dit teveel zijn?
Of nog eventueel andere tips/suggesties/vragen?

Thanks

dask

Legacy Member
Ik vrees dat het te veel is. Als je een nieuwe zou configureren bij Sony met een 2630QM en een GT540 (incl BDRW, Full HD...) kom je nog onder de 1400. Welke versie van Windows is het?

Cpt. Awesome

Legacy Member
Windows 7 Proffesional 64-bit.
Ik zal nog eens kijken bij Sony om eentje gelijkwaardig te configureren.
Wat denk jij dan dat haalbaar is van prijs?

1448 euro zou een gelijkwaardige nieuwe versie zijn.
Dan zal ik de prijs doen zakken tot 1100-1200? of is dit nog teveel?

dask

Legacy Member
Als je kijkt naar de aankoopprijs zou dat toch het minimum moeten zijn, toch nog even wachten op andere reacties.

Cpt. Awesome

Legacy Member
Je bedoelt 1100-1200 als minimu hé?
En BTW, weet jij toevallig hoe je de specifieke CPU ziet bij MacBooks?
Het enige wat ik vind is i7 2e generatie, nergens een nummer ofzo ...

Cpt. Awesome

Legacy Member
Thanks voor de link van de MBP.
Ik heb die Laptop aangekocht op de Site van Sony. Die was maar op 1 plaats
anders te vinden en dat was ook rond die prijs. Nuja, ik snap wel dat het wat duur
was, maar wat denk je dat ik er nog voor krijg dan nu? Als het minder is dan
1000 hou ik hem beter?

verreckie

Legacy Member
Heb je wel een mac nodig? Ik vind het z'n geld helemaal niet waard (tenminste niet voor mijn doeleinden ). Maar dat moet je dus zelf uitmaken.
Anyway, lijkt me niet dat de laptop die je nu hebt niet zal voldoen. Buiten het gewicht en grootte misschien.

Maar ik zou je laptop gewoon houden.

Cpt. Awesome

Legacy Member
Ja wel, ik studeer een grafische richting, dus ze raden mac aan.
Ook zal ik verschillende keren met Macprogrammas moeten werken. Die kan ik wel op een vaste Mac op het school doen, maar voor thuis heb ik er dan geen.
Ik vind het inderdaad wel overdreven in prijs. In Amerika is dit veel meer in balans, wsl dat daarom meer dan de helft MBs heeft.

Nuja, ik zoek eigenlijk een haalbare prijs voor mijn Vaio. Als die te laag ligt zal ik er nog eens goed over denken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan