Archief - Sound Problems!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bachotlmc

Legacy Member
hey

Sinds enkele dagen heb ik een probleem met het geluid op mijn pc.
Door mijn linker speaker komt geen geluid meer. Het begon afwisselend soms weer wel en als het dan uitviel werkte het om men pc te rebooten. Sinds vandaag is het echter helemaal stuk.


Dus ik ben begonnen met uit te zoeken wat het probleem kan zijn.

- Eerst heb ik de 2 kabels die naar mijn subwoofer gaan van links en recht verwisseld en toen werkte enkel de linker speaker dus het ligt niet aan de speaker zelf.

- Toen probeerde ik de speakers + subwoofer aan te sluiten op mijn ipod en toen werkte zowel linker en rechter speaker alsook de subwoofer.

- Dan maar eens een headset aangesloten op de rear input van men pc en daar werk ook slechts de rechter kant van.

- Ik heb ook vooraan een geluids input en die geeft het zelfde probleem als de input achteraan enkel de rechter speaker werkt.

- Drivers proberen updaten maar ze waren up to date.

- Ik heb ook gekeken of de volume niet uitstond in het control panel



Ik heb geen aparte geluidskaart dus heb eentje dat op het moederbord zit.
Nu ken ik niet echt iets van pc hardware dus kan er zelf niet veel aan doen, heeft er misschien nog iemand een idee waar het aan kan liggen of gooi ik hem best even binnen bij alternate? (niet echt gooien ofcourse anders zijn er zoizo nog meer kosten aan. :p )



Alvast bedankt!
Bachot

Musk

Legacy Member
Staat er ergens je balans misschien verkeerd?


En anders zal het aan de aansluiting van je mobo liggen. (dat groene gaatje)

En dan zou ik ofwel kijken of je hem kan solderen, anders naar alternate.

bachotlmc

Legacy Member
zoals ik al zei heb ik 2 (groene gaatjes :P) en die werken beide niet.
balans staat juist.

Sjoepap

Legacy Member
als het aan het mobo ligt en niet repareerbaar is:

even een goedkoop soundkaartje op de kop tikken (eventueel 2dehands) en je kan weer verder

je vindt wel iets voor 10 à 15 €

bachotlmc

Legacy Member
kheb besloten hem na het weekend binnen te brengen hij valt toch nog binne garantie.
thanks for the replys
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan