Archief - SSD probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xpr0g

Legacy Member
Hallo

Ik heb gisteren mijn C300 64GB (met firmware 0006) aangekregen vanuit RMA.
Ik heb deze in RMA verstuurd aangezien ik de firmware van 0002 naar 0006 had geupdate en de SSD liep niet meer zoals ervoor (haperingen) in AHCI en niet in IDE.

Nu heb ik zoals ik al zei een nieuwe (denk ik toch) gekregen, clean install gedaan in AHCI alle drivers van de PC enzo geïnstalleerd en deze heeft net hetzelfde probleem :( haperingen en spellen starten niet op zonder haperingen, bij sommige spellen geraak ik zelfs niet op de server zoals in CSS, blijft telkens staan op "server gegevens op halen"

(PC specs kan je vinden in "mijn profiel")
MOBO: ASrock P55 Deluxe3 ( als dat van belang kan zijn )

Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen bieden, alvast bedankt voor jullie hulp!

RpR

Legacy Member
Welke windows?
Indien 7 best geen ahci drivers installeren.

Heb ergens gelezen dat hierdoor trim niet meer zou werken indien je andere drivers dan de standaard installeerd.

xpr0g

Legacy Member
Het is Windows 7 64Bit met de windows driver msahci

Nog iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Vorda

Legacy Member
Draai eens AS SSD benchmark en post de screenshot. Naast de metingen toont die ook zaken zoals alignment, firmware en drivers.

Vorda

Legacy Member
Zet hem voor de zekerheid eens op een van je sata2 poorten. De sata3 chip die in jouw mobo zit kan traditioneel niet zo goed overweg met de c300. Ik denk niet dat dit al je problemen zou verklaren, maar mogelijk wel de score.

xpr0g

Legacy Member
Hmm ok, in het begin functioneerde de c300 echt top! En dit op sata3
Kan het niet liggen aan bepaalde drivers? Intel rst drivers had ik niet nodig toch?

EDIT: en anders zal ik voor een andere SSD gaan die wel met sata3 overweg kan. Hier maak ik dan later een topic voor in aankoop advies, bedankt voor je hulp!

(en ook vind ik het raar dat ie in IDE goed werkt...)

Vorda

Legacy Member
Er is geen enkele andere Sata3 SSD. De C300 is ook ongeveer even snel dan de Vertex2, een SATA2 SSD.

Als hij goed werkt op IDE, draai hem dan maar gewoon in IDE. Je verliest er enkel score in synthetische benchmarks en een heel heel klein real life performance verschil.

xpr0g

Legacy Member
Vorda zei:
Er is geen enkele andere Sata3 SSD. De C300 is ook ongeveer even snel dan de Vertex2, een SATA2 SSD.

Als hij goed werkt op IDE, draai hem dan maar gewoon in IDE. Je verliest er enkel score in synthetische benchmarks en een heel heel klein real life performance verschil.

Oké, nogmaals dank ;)

stefan3006

Legacy Member
RpR zei:
Welke windows?
Indien 7 best geen ahci drivers installeren.

Heb ergens gelezen dat hierdoor trim niet meer zou werken indien je andere drivers dan de standaard installeerd.

dit is sinds maart 2010 niet meer van toepassing. Intel Rapid Storage vanaf versie 9.6 is er trim support in Win7.

Features van RST

Vorda

Legacy Member
Ik vermoed dat hij het verward had met de AMD AHCI drivers. Die hebben nog steeds geen TRIM support.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan