Plutus
Legacy Member
Sinds gisteravond is mijn desktop nogal rare dingen gaan vertonen, en ondertussen loopt het echt de spuigaten uit. Korte opsomming van de problemen:
- Er loopt iets mis met het bureaublad/verkenner ofzo. Zo krijgt de startbalk plots een egale kleur en de transparantie verdwijnt.
- Deze ochtend plots bluescreen (error niet genoteerd)
- Windows Live Messenger valt regelmatig uit. Momenteel kan ik niet aanmelden.
- Firefox crasht enkele keren per uur.
- Ik heb Safari geïnstalleerd. Dit werkte enkele uren vlot en plots kon ik het niet meer opstarten, volgens windows zouden er 'resource files' mankeren en kan het programma niet meer werken. Na een reboot werkte het plots wel weer..
- Office: Word valt kort na het opstarten uit OF kan soms niet eens opgestart worden. Na een reboot is het probleem verholpen, maar de kans is groot dat het na enige tijd opnieuw gebeurt.
Al deze symptomen zijn dus beginnen opduiken sinds gisteravond, daarvoor nooit last van gehad. Virus/malware lijkt mij onwaarschijnlijk: ik ben een hele dag aan het studeren en kom alleen op 9lives/facebook en Windows Live messenger. Mails open ik op mijn MacBook.
Mocht het relevant zijn: temperatuur grafische kaart en CPU zijn normaal.
Iemand een idee? Bedankt.
- Er loopt iets mis met het bureaublad/verkenner ofzo. Zo krijgt de startbalk plots een egale kleur en de transparantie verdwijnt.
- Deze ochtend plots bluescreen (error niet genoteerd)
- Windows Live Messenger valt regelmatig uit. Momenteel kan ik niet aanmelden.
- Firefox crasht enkele keren per uur.
- Ik heb Safari geïnstalleerd. Dit werkte enkele uren vlot en plots kon ik het niet meer opstarten, volgens windows zouden er 'resource files' mankeren en kan het programma niet meer werken. Na een reboot werkte het plots wel weer..
- Office: Word valt kort na het opstarten uit OF kan soms niet eens opgestart worden. Na een reboot is het probleem verholpen, maar de kans is groot dat het na enige tijd opnieuw gebeurt.
Al deze symptomen zijn dus beginnen opduiken sinds gisteravond, daarvoor nooit last van gehad. Virus/malware lijkt mij onwaarschijnlijk: ik ben een hele dag aan het studeren en kom alleen op 9lives/facebook en Windows Live messenger. Mails open ik op mijn MacBook.
Mocht het relevant zijn: temperatuur grafische kaart en CPU zijn normaal.
Iemand een idee? Bedankt.
Er zitten 2 latjes van 2gb (nieuw van september) dus ik kan eventueel nog per latje de test laten lopen om te kijken welk van de 2 stuk is.