Archief - te hoge temp met p4 prescott ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

memepete

Legacy Member
Jow,

ik heb sinds zes maand een zelf in elkaar gestoken systeem,maar ik vind dat de temp van men cpu te hoog wordt. Dit zijn men specs : P4 2.8 Ghz Prescott met 1 mb cache (boxed cooler),abit ic 7 moederbord,1 gieg ram op 400 mhz (dual channel), Radeon 9600 XT-vivo 256 ddr,creative audigy 2 ls,120 gig schijf,2 coolers op de case,een actieve cooling op het moederbord. Men cpu idled op 54 graden. Is dit normaal ? Kan het zijn dat met koelingspasta (nu heb ik gewoon een plakkertje met pasta gebruikt) de temp lager krijg ? bij het game loopt dit op tot 60 grade of iets meer,nogth ans geeft de pc geen kik wnr ik games zoals medal of honor pacific assault in full option draai. Als iemand wat tips heeft om deze temp wat lager te krijgen zou ik deze graag horen :niceone:.Alvast bedankt

Daikatana

Legacy Member
da zijn heethoofdjes die domme prescots dusja... nie te veel zorgen over maken men oude a xp 2100 idled ook op 60 graden onder nen slk 900 u en 80 mm papst ze (airflow is nie super in de case makom)
shit happens zou ik zo zeggen

***ARF***

Legacy Member
waarom dom? fanboy ?
die kunnen der wel tege ze
gewoon zien da ge ni over de 70 gaat

Dirkxke

Legacy Member
normale temp, kameraad van mij draait ook zoiets met zijn prescott 3.0

Sacristar

Legacy Member
abit borden geven een te hoge temp aan (ongeveer 5° te hoog)

en gebruik is goeie coolpasta ipv zo'n stickerke.

citrofenwick

Legacy Member
@ kristos
dan draait mijn northwood 2.4@ 2.8 slechts aan 30° idle met boxed cooler :eek:
mobo is is7e van abit

vinteg

Legacy Member
citrofenwick zei:
@ kristos
dan draait mijn northwood 2.4@ 2.8 slechts aan 30° idle met boxed cooler :eek:
mobo is is7e van abit

mijne 2.8 northwood bolt zelfs tegen 25° idle

memepete

Legacy Member
hmmm ja vriend van mij heeft ook northwood da zo lage idle heeft. Kga al is beginnen met koelingspasta is te vervangen ;) Thx aan iedereen

the meister

Legacy Member
beste wat je kan doen als de temp's in u kast hoog oplopen tot 60°c vb e. Flash es u bios van u mobo. Ge zult zien da u temp's van 5 tot 10 graden zakken. Heb da ook al had met men p4 nu en men amd vroeger dus

Fratley

Legacy Member
oei mijne AMD 64 3200 is dan ook maar een bakmonster.
57° idle op Everest

demon326

Legacy Member
met asus kunt ge van uit windows flashen met een progje dat op hun cd staat :)
er is 1% kans dat het niet lukt hebben ze mij gezegt maar ik doe geen flash zolang het nie nodig is :)
vatosky zei:
mijn pa zegt coolpasta is nutteloos..
kga toch is kope ze.
Enne flashe.. iedereen zegt maar flash u mobo maar.
't Is toch een groot risico? en ik vindt gewoon weg geen goeie tutorial
http://www.asus.com/support/english/techref/bios/afudos.aspx dit goed?

Spacewide

Legacy Member
Ik heb AsusUpdate (meest recente versie).
Ik klik dus Update Bios .. en hij download een .rom bestand (bios zkr?)
Vanuit windows flashen nog niet gevonden hoor

dafran

Legacy Member
Prescott cpu is inderdaad een heethoofd, lees hier maar eens http://www6.tomshardware.com/cpu/20041114/index.html.
De 550 (3.4GHz) en vooral de 560 (3.6 Ghz) op 115hebben hier veel last van, maar er komen hier 84W versies van uit pv de 115W versies die dus zeer heet kunnen worden. Niet dat je met die 84W versie een temperatuur van 25° zal halen, maar eerder 67° ipv 73°. Dus als je een 3.4GHz of 3.6Ghz gaat kopen moet je letten op Platform Compatibility Guide 04A wat een 84W versie is terwijl de 04B een 115W versie is.
Meer info vind je hier http://www6.tomshardware.com/cpu/20041115/index.html

Takashi

Legacy Member
mijne prescott 3Ghz draait 45°C n,a een 2 uur half life 2 spele ^^

memepete

Legacy Member
joo,

heb is gecheckt in men bios,idle 61 grade. Vindt et toch wel veel. Snap het eigenlijk niet goe,ik heb twee fans op men case bijgeplaats en de temp wordt hoger :s. Hmm diene bios flashe is mss wel is een idee,heb abit zo'n progske gevonden daarvoor. Ma alst blijft gaak gewoon is terug na de winkel nieuwe cooling vragen (garantie :p),khoor precies toch iets raars :p,al bedankt voor de hulp ciao

Father Goose

Legacy Member
Bwa skaj dat iedereen z'n prescott zo hoog loopt, de mijne is nu al wat een beetje geclocked en loopt idle 34grade met boxed cooler, het enige wak moest doen is 7 casefans plaatsen :crazy:
Tis hier precies ne stofzuiger

MrSnake

Legacy Member
Ge kunt ne Northwood niet vergelijken met ne Prescott. Punt.
Prescott's hebben hogere temp en da's normaal.

Ik heb Arctic Silver koelpasta en een koperen Zalman koeler geplaatst, scheelt een 10°C dacht ik zo, ik moet nog es checken als ge't zeker wilt weten :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan