eL_M@s
Legacy Member
Hello,
iemand die mij op weg kan helpen met volgend probleem?
*even situatieschets*
vorige week was ik aant kuisen en had ook wat stof geveegd langs mijn pc. ik heb die daarbij wat naar voorgetrokken maar ben em vergeten terug te zetten. tegen 2 snachts, terwijl ik aant gamen was, geeft beeldscherm plots zwart beeld en pc maakt wat raar geluid. Ik zag dat die pc nog altijd naar voor stond en dacht da er dus ne kabel van 't een of 't ander gebroken was.
zondag pc open gedraaid en heel die stofboel eens uitgekuist.
betreft antieke pc trouwens: E6600 nog met 6600gt nvidia
stof uitkuisen had weinig effect... pc startte wel op maar scherm bleef zwart en er knipperde een kadertje de hele tijd van 'analogue' naar 'digital' en werd uiteindelijk gewoon zwart
toen het lumineuze idee gehad om men graka es van pci slot te verwisselen.
Da had dus geen effect.
toen mijn stenentijdperk graka x1300 ati nog es van zolder gehaald (die heeft dus geen stroomconnector naar mijn voeding en de 6600gt wel).
Wonder bij wonder, hij startte op.
dacht dus da het de graka was, echter toen ik in bios voltage voeding verhoogde alsook core speed van cpu, gaf em er weer de brui aan.
nadien maar met default bios opgestart en we konden deze thread starten.
probleem is nu dak morgen naar hardwareshop wil wandelen voor een voorlopige replacement (want die x1300 trekt echt nix).
ik vermoed dat door het bovenstaande het echt de voeding is die ni naar behoren werkt.. maar ik dacht dat voeding altijd een zaakje was van alles of nix...
dus als ik morge een replacement graka moet halen en ik hang em aan men voeding vermoed ik dat men pc weer de onnozelaar gaat uithangen?
of kan er iets mis zijn met een connector tussen graka en voeding?
of graka en voeding zelf? of een van twee
of alles tegelijk ?
iemand die iets kan uitsluiten... ?
iemand die mij op weg kan helpen met volgend probleem?
*even situatieschets*
vorige week was ik aant kuisen en had ook wat stof geveegd langs mijn pc. ik heb die daarbij wat naar voorgetrokken maar ben em vergeten terug te zetten. tegen 2 snachts, terwijl ik aant gamen was, geeft beeldscherm plots zwart beeld en pc maakt wat raar geluid. Ik zag dat die pc nog altijd naar voor stond en dacht da er dus ne kabel van 't een of 't ander gebroken was.
zondag pc open gedraaid en heel die stofboel eens uitgekuist.
betreft antieke pc trouwens: E6600 nog met 6600gt nvidia
stof uitkuisen had weinig effect... pc startte wel op maar scherm bleef zwart en er knipperde een kadertje de hele tijd van 'analogue' naar 'digital' en werd uiteindelijk gewoon zwart
toen het lumineuze idee gehad om men graka es van pci slot te verwisselen.
Da had dus geen effect.
toen mijn stenentijdperk graka x1300 ati nog es van zolder gehaald (die heeft dus geen stroomconnector naar mijn voeding en de 6600gt wel).
Wonder bij wonder, hij startte op.
dacht dus da het de graka was, echter toen ik in bios voltage voeding verhoogde alsook core speed van cpu, gaf em er weer de brui aan.
nadien maar met default bios opgestart en we konden deze thread starten.
probleem is nu dak morgen naar hardwareshop wil wandelen voor een voorlopige replacement (want die x1300 trekt echt nix).
ik vermoed dat door het bovenstaande het echt de voeding is die ni naar behoren werkt.. maar ik dacht dat voeding altijd een zaakje was van alles of nix...
dus als ik morge een replacement graka moet halen en ik hang em aan men voeding vermoed ik dat men pc weer de onnozelaar gaat uithangen?
of kan er iets mis zijn met een connector tussen graka en voeding?
of graka en voeding zelf? of een van twee
of alles tegelijk ?

iemand die iets kan uitsluiten... ?
